Kvalifikace na Major závody.

Včera jsem měl opět krátký Skype s Robertem. Robert chtěl slyšet, jaké jsou závěry z valné hromady ČASS, tak jsem jej v kostce poinformoval s tím, že zde na webu bude v dohledné době zveřejněn návrh zápisu z valné hromady k připomínkování. Naopak jsem se zase dozvěděl pár připravovaných změn z ISSA. Nejzajímavější změnou je chystané omezení počtu jezdců na závodech Major. BOD ISSA by rádo omezilo počet jezdců na cca 70, aby byla větší pravděpodobnost, že se stanovené disciplíny odjedou. Jaký klíč bude použit pro výběr jezdců, kteří budou moci startovat na závodě Major je zatím v jednání, ale měl by mít základ ve světovém žebříčku jezdců a v úspěšnosti jezdců na Main závodech. Corky připravuje jakýsi žebříček jezdců, kteří se kvalifikovali na Major závod svými výkony na předešlých závodech. Jezdci by získávali body a to v průběhu několika let… Představuji si to podobně, jako je sestaven žebříček jezdců na základě čtyřletého období. Corky chce sestavit několik skupin jezdců (nevím po kolika lidech) označených 1A, 2A, 3A, 4A, 1B, 2B (nebo tak nějak) … Skupina s nejlepšími jezdci bude mít „předkupní právo“ se zaregistrovat a zaplatit startovné na Major závod. Pokud tak jezdci do nějakého data neudělají, dostane šanci druhá skupina a pak další a další, než se nenaplní kvóta cca 65 jezdců. Zbylých pět míst (tady mě neberte za slovo, protože jich může být více, ale i méně) bude obsazeno organizátorem Major závodu na základě přidělené „divoké karty“.

Počítá se s tím, že tímto způsobem bude zaplněna startovní listina jezdců (včetně zaplaceného startovného) už dva měsíce před samotným závodem.

Plusy, které by to mělo mít, jsou následující:

  • Jezdci by si na závodě více zajezdili
  • Byla by větší pravděpodobnost, že se závod odjede
  • Na Major závodu by startovali jezdci, kteří už alespoň trochu umí jezdit a ne začátečníci
  • Organizátor by dva měsíce dopředu měl vybrané startovné a věděl by přesný počet a jména jezdců
  • Mohl by se zvýšit počet jezdců na Main závodech

Mínus, který vidím já:

  • Nejspíše by to zvedlo již tak vysoké startovné, protože organizátor potřebuje vybrat ze startovného určitou sumu a na tu by se skládalo méně jezdců (Robert toto jako mínus třeba nevidí)
  • Je to z mého pohledu zásah do svobody skejtování, kdy se mi někdo snaží říci, kam smím jet a kam ne… A u skateboardingu je toto citlivá otázka.

Jak se na tuto chystanou novotu díváte vy, můžete napsat do komentářů k tomuto příspěvku.

Petr Janoušek
Předseda ČASS

36 komentářů u „Kvalifikace na Major závody.“

  1. chtěl bych aby si na tomto mistrovství zaskejtovali naprosto všichni , jestli jste to ještě nepochopili tak je to váš boj mi to děláme protože nás to baví a naplnňuje. Tumaš

  2. Můj osobní názor je, že na Major závodu si průměrný jezdec nesjede… Každý slalom pro něj znamenají dvě tréninkové jízdy a dvě závodní jízdy… Tzn. že se na rozjezdový můstek podívá 4x za den… a s tím organizátor nic neudělá… Je to prostě o počtu lidí… Na Basic závodu s 30 jezdci mi nikdo tréninkové jízdy nepočítá… A spolu se startovným 100EUR mě už přechází chuť se těchto závodů zúčastnit…

  3. @ „70“ jezdců v každé kategorii ? (to je v pohodě) Bude li to však dohromady „70“ tak při 7 kategoriích je to 10 kusů v kategorii což povede k………. papa dorostenci a staříci. Těším se na další podnětné návrhy.

  4. Co vím, tak tahle změna by se měla týkat až příští sezony 2015 nebo ne? 🙂 Myslím si, že je to spíše věc organizátorů na kolik dokáží zajistit to, aby se závod odjel a všichni se mohli projet, místo dvou treninkových jízd se může jet trenink na 2 hodiny například a je každýho věc kolikrát to stihne. Na major závody jezdí už tak přeci především ti, kterým stojí za to investovat do závodů několik tisíc, kvůli pár bodům do žebříčku, protože i když vyhrají z prize money se jim zaplatí tak polovina (jasně záleží jak daleko cestují)… To že organizátor ví dopředu jací závodníci budou startovat a bude mít vybrané statovné, záleží jen na tom jak si to organizátoři zařídí… myslím si, že když se registrace spustí s dostatečným předstihem a bude jasné deadline, může pořadatel mít ten seznam ve stejnou dobu a je už jedno jestli tam bude závodníků 70 nebo 120.
    Taky si myslím, že je to zbytečné zasahování do jakési svobody, těch závodů není zase takové množství. A hlavně si myslím, že by ty závody ztratili takovou tu „rodinnou“ atmosféru, což je dle mého názoru nedílná součást závodu a jeden z důvodu, proč na ty závody jezdíme 🙂
    Tak to vidím já 🙂

  5. V Podstate jde v první rade o zajistení prubehu závodu. hlavne v pripade deste (Pokud nemá poradatel k dispozici suchou variantu) je pak s mensím poctem jezdcu vse rychlejsí. Kdyz bude moznost zajet závod i za deste tak si muze pochopitelne pocet jezdcu urcit sám. Na major závodech je ale predepsán Giant Slalom coz je jen velmi tezko odjet v nejaké Hale, takze se tím vse zase relativuje. Predstavte si konkrétní situaci na MS 2012 ve Stuttgartu kde jsme meli 117 úcastníkú. Kdyby nás bylo „jen“ 70 tak se i prez nekolikeré prerusení destem odjeli nejen kvalifikace, které urcili i konecné poradí, ale i H2H finále. H2H je podle me korením jakéhokoliv závodu. V pripade ze zbyde cas tak se jeste muze odjet treba „Nation Cup“ coz je taky bezvadná vec.

    Konkrétne:
    kdyz se bude moci na Mistrovství Evropy 2015 zucastnit jen top 32 PRO který jsou na Ranking tak se odecte ca. 10 americanu a tim to bude vlastne az do místa 42. nebo i dále, pokud se nenahlásí vsichni co natom ranking na techto místech jsou. Kdyz pouziji ranking 2013 (2014 jeste nemáme…) tak se bude moci z ceských PRO jezdcu zucastnit témer kazdý. (Knettig, Janousek, Stefka,Fiala, Holec, Nozka, Danhel, Mach a strochou stestí i P.Klein)

    V Amatérech treba jen Top 10 (16 ?) V masters treba taky 10. Juniori a deti treba taky po 10-16.
    Byli by i nejaké wildcard pro lidi kterí treba 2 roky na vetsích závodech nebyli ale muzou prokázat top výsledky z minulých Main/Major závodu. (Dejme tomu Fabian Björnsterna , Ramón nebo jim podobný)

    (jen pro predstavu- V londýne 2013 na MAJOR bylo 21 PRO, 30AM, 25 Masters, 9 Women, 11 JUN, 6 Teens a 2 deti)

    Je to vse ve vývoji a zrejme se to týka az roku 2015.

    Jsme vdecný za kazdý komentár do diskuze.

  6. Dle mého názoru si na závodech při 16ti členném H2H slušně zajezdí 8 jezdců… Ostatní se trochu svezou… Mně osobně nejde o trénování, ale o to, že bych si rád zajezdil, když už jsem přijel na závod a zaplatil vysoké startovné…

  7. Jo a ještě něco… Myslím si, že mnoho jezdců nerado půl dne čeká na to, až na něj konečně přijde řada… Možná by bylo smysluplnější neomezovat počet jezdců, ale vytvořit a hlavně DODRŽOVAT časový harmonogram, kde by bylo jasné, kdy která kategorie startuje… Např. Amatéři jezdí od 9.00 do 13.00, ženy od 13.30 do 14.30, profesionálové od 15.00 do 18.00… A já pak vím, že si můžu pospat a přijít tak na druhou hodinu, abych byl na místě dostatečně v předstihu, protože na mě nikdo čekat nebude…
    Je to asi proti skejtové přirozenosti, ale všichni jsme otráveni tím, když je krásné počasí a přesto se donekonečna na něco (nevěda na co) čeká…

  8. Fakt je že největší časové ztráty jsou na straně pořadatelů ( může mě trefit když rozhodčí jdou na oběd,pak se začne stavět slalom a poté zase nejde časomíra vim že je to i problém Prahy).
    Ale chceme li po organizátorech aby měli dvě časomíry, dvě sady rozhodčích, slalomy nakreslené den dopředu a byly připraveni na veškeré problémy musíme jim na to dát finance.

  9. Musím s tebou souhlasit Pavlíku, že největší časové ztráty jsou způsobené neschopností pořadatelů… Takže já bych navrhoval (kvůli zjednodušení práce, kterou by pak amatérští pořadatelé mohli zvládnout), aby se Major závod jel pouze v jedné kategorii Open… 😉 … a pokud bude i tak problém závody odjet, protože to laxní pořadatelé nebudou stíhat, tak můžeme zmenšit počet jezdců na třicet, a nebo ještě lépe na dvacet… Každý zaplatí 420 Eur startovné, na předních příčkách se změny nedočkáme a můžeme k tomu vymyslet, pokud možno nějaký složitý, systém kvalifikací, který by se jel v průběhu roku před pořádáním závodů…

  10. Ha ha ha ha. Tohle se mi líbí. Výborný. 420Eur já málo,dal bych aspoň 600Eur.

  11. Pokud bych si mel vybrat jestli mám sám organizovat velký závod (pochopitelne zadarmo) a nebo zaplatit vyssí startovné tak si jednoznacne radsi priplatim a nemusim se s tím pul roku nervovat . (To ale neni mysleno tak ze ode me budete vsichni od ted chtít kasírovat dvojnásobek startovného !)

  12. Tuma Roman říká:
    28. 1. 2014 v 9.30

    chtěl bych aby si na tomto mistrovství zaskejtovali naprosto všichni , jestli jste to ještě nepochopili tak je to váš boj mi to děláme protože nás to baví a naplňuje. Tumaš

    A já zas říkám, že za startovné 100€ si moc lidí nezajezdí, natož naprosto všichni. To je snad pochopitelné.

  13. ctrl+C ze článku o MS v Hradci 2010 Pro někoho se může zdát startovné ve výši 100 Eur příliš vysoké, ale v porovnáním s výletem na Mistrovství Evropy do Švýcarska, kde bylo startovné 75 Eur a jediný bonus byla jedna palačinka za den + ovoce, je takto vysoké startovné nanejvýš příjemné (účast na ME mě stála 9000 Kč (cesta, ubytování, stravování, startovné)). Takže je to na vás. Konec citace Pepy
    Jak to zhodnotil Petr J před pár dny „dnes je Euro za jiné peníze“
    Nechme pořadatele závodů žít (všechny) co se týče startovného a jen na jejich rozhodnutí jestli startovné někomu sníží a to buď díky bartru a nebo z důvodů jiných, ba dokonce odpustí.
    Ps mám ještě nápad z mých oblíbených : když každý udělá závody dle předem vytvořeného pořadníku tak nikdo nebude platit startovné jen zaplatí jednou za X let svoje závody. (to by určitě fuckovalo né????)

  14. Trochu se vzdalujeme od tématu clánku ale je to prima diskuze. Nácelník to trefil (jako vzdycky) nejlíp : „to v zivote nebude v praxi fungovat“. .
    Je to tak a zustane to tak. na vetsine závodu neco nefunguje a muzem si za to obcas i sami. Clovek musí jet v podstate na kazdé závody s tim ze to bude tutove malér ale ze se treba náhodou (nebo omylem) závod vydarí.
    V podstate jde u té ISSA kvalifikace o to ze by byl JEDNOU za rok JEDEN závod který by mel spickovou uroven
    s tím nedostatkem ze by tam nezávodil treba Pelle, Franco di Giorgio nebo „Kája Hódek“ . Tito chlapci by to jiste ale vydrzeli ze se nesvezou na MS treba i ve vlastní zemi. Je to tak ostatne i v jiných sportech. (My se sice bráníme tomu být sportovci ale nejaký systém by minimálne u MS být mohl.) Vse je v jednání a já jsem rád ze se k tomu vyjadrujete neb to pak muzu poslat dál a hlasovat i za vás.

    Co se výse startovného týce tak je to podle me vec poradatele. Jeden príklad z naseho MS ve Stuttgartu : Vsichni organizátori jako Radan, Já, Stas ,Oliver Dieterle atd… jsme platili startovné normálne v plné výsi za sebe i za nase deti. Nakonec jsme financne vyvázli s odrenejma usima s 9,56 EUR na konte. Mozná kdyby bylo startovné místo 100 treba 120 EUR tak by prijelo tech lidí o neco méne ale nebyla by taková honicka jako kdyz bylo 117 závodníku. Pokud letos v Policce mají dost místa a pojedou se treba juniori a Open ve stejný cas , protoze mají dlouhý tunel dost personálu, dve casomíry (+ dve jako reserva ?), ctyri rampicky a dostatek kuzelek tak je to v pohode . I kdyby na tom nakonec vydelali majland tak jim tu práci s tím závodem nikdo snad závidet nemuze.

  15. Je tio jak rikas Roberte, stejne jako v tenise. Bud to budeme brat jako sport a na nejvyyssi mety dosahnou pouze ti , co se tomu venuji intenzivne, nebo nikoli. Urcite by to prineslo body pro nase sk8tovani, kdyby byly zavody na nejvyssi urovni.
    Melo by to stavu a pritahlo i dalsi lidi, o sponzorech nemluve.

  16. Skateboarding byl přeci vždycky o jakési svobodě a „rodinné“ atmosféře!!! Tak proč omezovat počet jezdců? Pak se jen budeme ptát, kam ten náš milovanej sport či koníček spěje… Hlavním cílem a to co všichni chceme přeci je, aby si zaskejtovali všichni. S úsměvem a radostí!!! Ten kdo jezdí, jezdí přeci protože ho to baví a má to rád… a je jedno jestli to umí líp nebo hůř! Hlavně že jezdí a nenechává sk8slalom v pozadí! .)

    …to je můj názor. 🙂

  17. Pokud se mi podaří sehnat sponzora, tak bych se letos opravdu moc rád aktivně z účastnil MS v Poličce.
    Vidím to totiž jako poslední životní šanci 🙂 .
    Důvody?:
    – Už nejsem nejmladší, ale ještě se na fošně udržim, no a za pár let už to může bejt jinak.
    – Polička bude věřím nejlepším MS v dějinách sk8slalomu.
    -Ať to stojí co to stojí, nepředpokládám že bude ještě někdy šance z účastnit se nejprestižnějšího závodu planety tak levně, jako když to máme doma.
    – Závody v Poličce sou vždycky super, i když to neni MS. (Jinde samozřejmě taky, abych se nikoho nedotk 😀 )
    ……………………………………..
    Proto se mi moc líbí postoj k danému tématu, jenž zde Poličský klucí pořadatelský vyjádřili.
    Poličko.
    Vážím si toho že nediskriminujete výkonnostně chabé sváteční jezdce a držim vám palce pašácí !!! 😀

  18. Nevím, ale pokud zaplatím nemalé startovné za možnost startu na mistrovství světa, určitě to nebudu dělat kvůli tomu, kolikrát se tam pak svezu z rampy. Nekupuju si tím přece permici na kačery na matějský, nenahrazuju si tím zanedbaný trénink. Platím to proto, abych mohl srovnat své síly s mně srovnatelnými jezdci na zeměkouli, nebo na kontinentu. Je mi v tu chvíli jedno, jak dopadají ti čelní, na které nemám, zajímá mě ta „moje kategorie“ lidí. Na pohárových závodech v Prachaticích mi udělá radost, pokud zajedu Maďara, Míru, Koďase, na MS rád srovnám síly třeba s FrancemDG, Pellem, a jinými. Je to pro každého z nás prestižní závod, který prostě nemůže bejt za dvacku. Přece nemůže jít jen o to, aby si špičkoví lidé zajezdili. Kouzlo MS podle mě nespočívá v nekonečném počtu odjetých disciplín stále stejných pár lidí, ale právě v té nejširší účasti jezdců ze světa, kontinentu. Každému z nás slabších to decentně pomasíruje ego, pokud se na podobné akci umístíme ve své kategorii alespoň trošku slušně. A aby člověk mohl srovnávat, kde je jeho místo na zeměkouli, nemá k tomu mnoho možností. Závody Major jsou v podstatě tou jedinou…
    Výše uvedený systém vyvolá jen nekonečnou vlnu stížností a protestů kvůli případné nekvalifikaci, a to jsem pak tedy zvědav, kdo se s nimi bude zabývat, a vysvětlovat lidem, aby nebyli smutný, že vlastně o nic nejde, jen nikam nepojedou, ale můžou se koukat, jak jezdí jiní. Jak jezdí špičkoví evropští jezdci přece dávno vím, a, odpustťe, mám to už celkem okoukané.

  19. V Poličce se snažíme o to, aby se to líbíllo i těm co už se to těď nelíbí. Já vystoupím na bednu jen tehdy, pokud Poličku bude reprezentovat Dalibor Daňhel. Sk8 plnou hlavu

  20. A já zas, pokud Dalibor začne reprezentovat Poličku, tak přestanu jezdit na české závody… To totiž bude znamenat konec světa… 🙂

  21. … a aby si to někdo špatně nevykládal… tak tím myslím, že pokud Dalibor přestane jezdit za SGB a začne jezdit za nějaký jiný český tým (nejen za Poličku), tak to už nebudu rozumět ničenu a bude načase se tady na to vykašlat…

  22. Dalas má u SlalomGangBang smlouvu jako aktivní jezdec do roku 2034.
    PS: jestli si správně vzpomínám… je to podepsaný vlastní krví.
    Ne aby tady přišlo do nejakýho zbytečnýho nedorozumnení nebo i nápadú.
    Náčelník SGB 🙂

  23. Tak se zdá, že je přeci jen vše tak, jak má být…. alespoň pro následujících 20let 🙂 😉

  24. Až Dalas začne jezdit za nějaký jiný český team, tak to vážně bude, jak říká předseda, konec světa. 😀

    Vzkaz pro Dalíka: Dalí ty bys mi u nás v SGB hrozně chyběl! 🙂 Ale pro jistotu máme tu smlouvu… Jak říká náčelník! 😀
    PS: a já stejně vím, že bys od nás nikdy neodešel! 😀 🙂

  25. No jasne nácelníku. SGB není prece zádnej holubník ! Padesát let clenství je minimum …

  26. Nebojte se ničeho.Já nikam nepřestupuju. SGB je srdcová záležitost, podepsaná vlastní krví !!!!!!!!!!!!!!!!!!

  27. V tom případě chudák Martin, neužije si tu bednu………….. 🙁

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..