Sponzoři

Organizátoři jednotlivých závodů se snaží sehnat sponzory, kteří by jim pomohli naplnit rozpočet závodu. Jako protislužba je sponzorům nabízeno umístění reklamy (nebo loga sponzora) na různé reklamní plochy při závodech (např. na letácích, plakátech, startovních číslech, reklamní plochy kolem trati, umístění nafukovacích panáků a brán při závodě, prezentace reklamních spotů nebo textů moderátorem akce apod).
Splnění požadavků organizátorem sehnaného sponzora většinou není problém. Problém byl v letošní sezóně s plněním požadavků sponzorů a mediálních partnerů ČASS. Tento náš závazek jsme často doháněli až na poslední chvíli. Otázkou je, kde byla chyba? Bylo to tím, že košile je bližší než kabát, nebo tím, že organizátoři jednotlivých závodů neměli dostatečnou povědomost o tom, jaké závazky má ČASS ke svým sponzorům a nebo tím, že se to pořád ještě učíme… Možná od každého trochu. Abychom toto zlepšili měli bychom se zaměřit na následující body:

  1. ČASS musí každému řediteli závodu jasně sdělit (nejlépe písemně), jaké je protiplnění vůči jejím sponzorům a tento ředitel závodu zajistí splnění těchto požadavků spolu s požadavky místních sponzorů.
  2. Reklamní předměty hlavních a platící sponzorů musí být primárně umístěny v exkluzivních prostorech. Například naproti tribunám diváků, u startu a cíle, u stanoviště komentátora, v záběru TV kamer apod. Zbylé reklamní plochy mohou obsadit reklamami svých sponzorů závodníci a příznivci slalomu na skateboardu.

Také bych rád prosadil návrh Chozého ze začátku letošního roku, který jsem trochu poupravil. Návrh zní takto: Každý, kdo sežene nějaké sponzorské peníze, které budou připsány na účet ČASS, dostane z této sumy, jako odměnu, 20%. 10% z této částky bude použita na financování a propagaci ČASS a zbylých 70% bude použito na financování závodů dle požadavků sponzora, respektive dle požadavku toho, kdo tyto sponzorské peníze sehnal.

Také bych byl rád, kdybychom si byli schopni vyměňovat zkušenosti se sháněním peněz od sponzorů, měst, státu, z evropských fondů apod. Je docela možné, že v různých krajích a městech existují obdobné dotační či jiné programy. Jen jedni o nich ví a využívají je a druhé ani nenapadne, že něco takového existuje.

V diskuzi k tomuto článku bych od vás rád získal zpětnou vazbu na mé návrhy ohledně protiplnění sponzorům a na výši odměny pro toho, kdo věnoval svůj čas k sehnání sponzorských peněz a taky je sehnal.

Petr Janoušek
Předseda ČASS

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..