Světový žebříček profesionálů, říjen 2013

Corky vydal aktuální světový žebříček. Českou republiku může těšit hned pětinásobné zastoupení v první dvacítce + skvělé šesté místo Roberta Thieleho. Umístění českých jezdců je výsledkem skvělých výsledků na nejlépe obsazených evropských závodech, jaký byly Mainové závody v Miláně a Liberci spolu s Mistrovstvím Evropy v Londýně (status Major).

V Evropě již není hlášeno pořádání žádného závodu, který by žebříček ještě změnil. Posledním velkým závodem je Mistrovství světa v Houstonu (Texas), kam zamířil hájit naše barvy Petr Matouš, Roman Podlaha a za Německo jezdící Robert Thiele. Závod se koná tento víkend, tak držte našim klukům palce.

Petr Janoušek 

Světový žebříček profesionálů, říjen 2013:

1 Viking Hadestrand, SWE 4472
2 Janis Kuzmins, LAT 4272
3 Joe McLaren, USA 3960
4 Mikael Hadestrand, SWE 3908
5 Paul Price, GBR 3596
6 Robert Thiele, GER 3420
7 Christopher Dupont, FRA 3271
8 Jaroslav Knettig, CZE 3182
9 Michel Dupont, FRA 3177
10 Christoph Baumann, GER 3062
11 Petr Janousek, CZE 3042
12 Josef Stefka, CZE 3027
13 Ferdinand Lindner, GER 3020
14 Jonathan Harms, USA 2864
15 Dominik Kowalski, GER 2852
16 Gustavs Gailitis, LAT 2652
17 Georguy Artemov, RUS 2578
18 Richy Carrasco, USA 2542
19 Pavel Holec, CZE 2448
20 Zdenek Mach, CZE 2425
.
32 Dalibor Daňhel, CZE 1993
34 Tomáš Fiala, CZE 1926
39 Stanislav Nožka, CZE 1785
52 Petr Klein, CZE 1190
58 Martin Kulhavý, CZE 979
64 Martin Tuma, CZE 742

36 komentářů u „Světový žebříček profesionálů, říjen 2013“

  1. 1.Posilam pozdravy z Houstonu. Dneska (Patek) se bude zacinat az nekdy okolo 15:00 hod. a pocita se s jizdou za umelleho osvetleni. Do zavodu nam ted schazi ted nejake 4 hodiny. Respekt budi informace o rampe 3 metry vysoke startovaci rampe pro profi jezdce viz zde: http://www.ncdsa.com/contest_registration.asp?ContestID=566
    U nasehohotelu je bazen a tak se tad akorat po snidani (která konci uz v 09:00 hodin !) relaxujem a poflakujem.
    Jakmile budou nejake vysledky nebo zazitky tak se zase ohlasime. Zdar vsem slalomarum a slalomarkam do Cech.

    2.Co se tyce horniho clanku ohledne ISSA ranking tak bych chtel podotknout ze tam jeste nejsou zohledneny vysledky z posledniho MAIN zavodu z Antibes, takze se to asi cele jeste (i s vysledky z Houstonu) trochu pomíchá.

  2. Detaily pozdeji ted jen strucne: Petr Matous si od Romana pujcil boty a ode mne kolecka ( Entity a Centraxy) a vyhral juniorsky GS ! Po prvnim kole byl treti ale pak jsme prohodily ty kola a on jel jak andel a vsichni byly paf. Ja ani Roman jsme neprekvapily. Roman 14. v Amaterech a Ja 11. v PRO. PRO: 1. Joe, 2. Janis, 3. Luis Ricard, 4. Viking. Dalsi poradi nevim jen ze Mika byl 8. a ja 11. Rampa byla 3metry ( !!) vysoká , takze uspechem dne bylo to vubec kloudne sjet. Jinak organizace nic moc. Zacatek byl dnes nasazen nakonec az od 16:00 hod.(!) tahlo se to a prvni kolo vsech kategorii v GS bylo ukonceno az okolo 20:00 hod. Byly tam ruzne zmatky jako napr. ze lidi ktery vubec nedorazily do houstonu ale byli nahlaseny se objevily na vysledkove listine po prvnim kole s casy od jiných jezdcu. Zavody se pak dojeli nekdy okolo 23:00. Umele osvetleni sice super ale bylo to dlouhy i kdyz to nakonec docela odsejpalo. K pocitani vysledku bych jen jeste chtel zminit ze se GS jel na 3 kola a pocital se soucet dvou lepsich jizd. Ted je uz 00:25 a jdeme po male oslave Petra spat. Zitra se ma zacinat uz v 09:00 tak nam drzte palce … Zdar od nás vsech !!

  3. Diky Roberte za zpravy z Ameriky…. Petrovi moc gratuluji… Myslím, ze i tve jedenacte a Romanovo ctracte misto je skvele. Drzim palce pro sobotni zavody a zade dejte vedet co a jak.

  4. A já jsem si myslel, že bude pěkně vykulenej a on je REBEL i za velkou louží. Včera jsem sehnal výlohu pro držitele českého poháru. V pondělí musím sehnat výlohu pro držitele „mistra světa“ a rád do ní přidám úspěchy Roberta a Romana. Kluci snažte se ať je plná výloha!
    Kdo neskáče není z Poličky!

    čus Tumáš

  5. Pašáci ste !!!!
    Roberte jsem lačnej každýho písmenka tvejch aktuálních reportů a dík za ně !
    Držte se, a hlavně si to tam užíte!:-)

  6. Sobota:
    Hybrid PRO: 1. Joe, 2.Viking, 3.Janis, 4.Mika, 5. Luis Ricard, 6. Robert
    Hybrid JUN 1. Petr Matous !
    Hybrid AM 9. Roman Podlaha.
    Petr mel rano nehezkej pad ale dostal se z toho a i s narazenym ramenem zajel o ca. 1,3 sek rycheji nez druhy.
    Roman mel trochu smulu ze po prvnim kole spadl z pekneho 6. na 9. misto.
    Ja mel dobrou jizdu v kvaklifikaci a 6. misto jsem si obhajil i v H2H.
    Stalo se toho docela dosta ale tim ze se jeli Finale az do 23:00 hod a zitra tam mame byt uz v 08:00 tak jdem spat !
    Zdar a dobrou noc / dobre rano.

  7. Supeeer! Borci jste, všichni tři do desítky!

    Prej se to tahlo kvůli dešti, píše Jani na facebooku 🙁
    Pro všechny, co to sledujou jen na počítačích – na facebooku na stránkách ISSA jsou videa z final jízd hybridu, Jani taky hned dává výsledky, takže čertvý informace doporučuju hledat tam:
    https://www.facebook.com/groups/ISSA.info/10151986835177526/?notif_t=group_activity
    Včetně Matyho jízdy s obdivnejma komentářema:
    https://www.facebook.com/photo.php?v=657136140987559&set=o.50928427525&type=2&theater

  8. WOOOOOUUVV JOOO JOOOO JEAH Jupíííííííííííííí.
    Polička drtí svět. Kluci obrovská gratulace.
    🙂 🙂 🙂

  9. Vcerejsi den byl 2x kvuli desti prerusen zavod na nekolik hodin. I prez hodne vetru a slunce to vubec neschlo, protoze je tu strasne velka vlhkost vzduchu. Juniori a masters a zensky zacinali az nekdy v devet hodin vecer a jeli jen 2 kola kvalifikacii. H2H nemeli vubec. Petr celkem bez vycitek svedomi zajell hned v prvnim kole s odstupem nejrychlejsi cas. Je tu proste hvezda a nikdo moc nechápe jak jezdi ryclhe. Potom se jel H2H – PRO. Ze 16 jsem se dostal prez P.Price do top 8 kde jsem narazil na Vikinga, ktery me zajel i prez me znacne snazení. Uhaji jsem si tedy 6.misto z kvalifikace. Cele se to dojelo az ve 23 hodin s tim ze rano mame byt v 8 hodin na miste aby se to stihlo odjet nez zacne prset. Po brzkem budicku v 06:30 a snidani zacalo prset uz v hned rano a doposud neprestalo. Ted se akorat hleda nejaka alternativa kde by se ten Tight dal odjet, protoze dle prognoz to ma s destem trvat az nekdy do sedmi hodin.
    Celkove muzem ale zhodnotit ze Organizace je slaba a ze se to celé delá v Cechách nepomerne lépe. Petr a i my ostaní deláme reklamu na Policku 2014, takze lidi jsou dobre informovaný a nekterý i nazhavený , tak uvidíme za rok. Pokud by byli nejake otázky tak to sem dejte pokusime se odpovedet dle casu. Zatim zdar.

  10. Porad prsi a poradatele do ted zkouseli najit nejakou halu. Pred par minutama dali na Facebook prohlaseni ze se dnesek zcela rusi a tim padem Tight slalom, nase proti americanum nejlepsi disciplina, odpada. Sice mi jeste pred par minutama (po prohlaseni na FB) hlasily ze mozna bude nejaka hala pro bruslare ale asi je to lichy. V pokoji organizatoru zde v hotelu to smrdi na travu takze asi nic noveho uz dnes nebude. Jel jsem si sem splnit sen zavodu na super lokaci ale zda se ze se mi to nevyplni. Predpoved pocasí na vikend byla od zacatku spatna tim spis kroutime hlavou nad tim ze se v patek, kdy bylo nadherne pocasí, zacalo az v 16:00 odpoledne ( !! ) V klidu se to mohlo stihnout s minimalne Kvalifikacnimi casy na druhy den atd,atd …. Je to hořké až nasírací. Zdravíme a tesime se na Prachaticke zavody na jaro.

  11. Já osobně bych tu rád veřejně poděkoval Robertovi a Romanovi, protože vlastně bez nich bych nemohl ani jet 😀 Mimojiné, proběhla i osvěta pro obyvatelé USA o události příští rok a vlastně byli relativně překvapeni o přítomnosti teplé vody vody v českých koupelnách, za což děkuji zejména Robertovi! Celý report však nechám raději na Roberotvi, hjelikož jeho slova to vystihnou přeci jen lépe 🙂 😀 Lets go for a trip! 🙂

  12. Roberte, díky za tvé reporty z Ameriky… Je super si je u nás doma přečíst…

  13. jojojo !
    Těšíme se na obsáhlejší s hrnutí. Nicméně pokud sledujete ISSA fórum, tak vznikaj lehké hádky, zapřičiněné kritikou, že na MS neexistovala mokrá alternativa.
    Co mne zarazilo dnes, je názor Davida Hacketta, který si myslí, že by se mělo závodit i za deště 😉
    Očekávám tedy , že se to stane předmětem diskuze na téma změny pravidel ISSA.
    Taky mne zarazilo, že pokud se nepletu, Robert psal že jeden ze závodů se vyhodnocoval ze součtu dvou jízd. To pravidla ISSA umožňují ?
    Docela by mne to zajímalo.
    Co vy ostatní si myslíte o regulérnosti závodů na vodě ? 😉

  14. Podle me jsou do budoucna tyto moznosti:

    1.Jezdit Major bud 4 dny, aby byla jistota ze to nejak vyjde, nebo garantovat minimalne na 1 den suchou moznost
    aby se odjela alespon kvalifikace i treba jen flat v „singel line“ ve dvou slalomech. Pochopitelne by v pripade haly musela stoupnout cena Startovneho u MS treba ze 100 na 150 EUR. myslim ze to nebude u zavodu s timhle statutem pro nikoho prekazka a je to lepsi nez cumet a cekat.

    2.Zrusit ISSA, protoze si stejne kazdej dela co chce a nakonec se za to jeste poplaca radostne po ramenou.
    (Viz Napr. MS v Kanade které se jelo jen 2 dny !(Dle ISSA musi být Major 3denní) Tam bylo ale 3. den byl uz jen vecer vyhlaseni vítezu…)

    Mám i jine napady a chci to vse (vcetne bodu 2.) navrhnout ISSA. Jani me uz pred dobou oslovil jestli bych nechtel do BOD. Nemám chut se nejak angazovat, protoze nakonec je clovek stejne za vola (viz Stuttgart 2012). Nechám si to projit hlavou. Mozná by me k tomu zajimal i vas nazor.
    Jsem teprve pár hodin doma a davam se dohromady. Nejakej report napisu ale radsi si dám trochu odstup aby to bylo nezabarvené nastvanim z deste a spatne organizace. Chci dát prednost vecnosti nez hazenim spiny na ostatni.

  15. Jen vodpočni Roberte. To je jasný.
    Dost mne překvapuje, že si pořadatel MS dovolí nedodržet stanovy vrcholnýho orgánu, tedy ISSA.
    Nevim jak mnoho je kandidátů na pořadatelství tohoto vrcholného závodu, ale pokud je ISSA tím kdo nakonec rozhoduje, komu bude pořadatelství přiděleno, měla by to z ohlednit.
    Je mi jasný že sankce se zde asi míjí účinkem, ale v případě že se budou o pořádání ucházet znova, měl by dostat přednost jiný zájemce.
    Myslim že Polička nasadí amíkům příští rok vysokou laťku a to je dobře 😉

  16. Do budoucna se vazuje o „Evaluaci“ coz znamená ze po kazdem zavode budou moci ucastníci vystavit „vysvedcení“ pro poradatele. Co bych doporucil do Policky je udelat „Master“ kategorii , protoze to urcite nejaky lidi navic pritáhne. Zajem o tuhle katogorii je neprehlednutelný. Ptali se nás tam na to.

  17. Laťku už tady nasazujeme 7 let a ještě se to od nás nikdo nenaučil……

  18. Na Major musi byt minimalne tri rozdilne kategorie a je na poradateli které si vybere (Mozna by se pak mohli udelat Juniori 11-14,Juniori 15-17 a deti Ha ,ha ..)
    Jinak souhlasim s Pepou. Svet se po nás holt opicit nebude.
    Dá se s tim nesouhlasit , dáse proti tomu i protestovat ale to je jediné co se s tim da delat (Jára Cimrman)

  19. Těžko se mi to říká ale uvědomujete si že ač velká část z nás si prošla anarcho-punk obdobým čí jiné revolty proti čemukoliv striktně danému, přesto ba možná právě proto v nás „podzemní“ kultura vychovala schopnost organizovat a zařizovat věci tak aby to ostatní bavilo a bylo to dle reglementu i za cenu omezení sebe, rodiny ale i spřátelených jezdců.
    Ještě k masters je to fajn a jsem pro ale musíte si uvědomit za co kdo pojedete protože se vám závod počítá jen do jedné kategorie, pro ČASS a Poličku je samozřejmě nejlepší jet PRO, AM a Masters. Kdy díky bratřím mohou usilovat o 2 tituly. V důsledku je to výhodnější i pro většinu ostatních kromě organizátorů.
    Z jiného sudu-Právě jsem vyděl jakési zprávy a mistrem ČR v motokrosu je Francouz s českou licencí tak nevím jestli by se nemělo to samé vztahovat na člena ČASS kteří navíc ke všemu na rozdíl ot toho F umí čéééééésky. Pro klid MR retroaktivita není možná.

  20. No… Kde začít… Tak asi k Robertovo příspěvku, ale není to myšleno na Roberta, ale je to můj pohled tak říkajíc „hozený do placu“…
    Je třeba si uvědomit, že drtivá většina jezdců se skateboardingem zabývá amatérsky při škole a práci, tudíž si na závodu musí vzít dovolenou, popřípadě se uvolnit ze školy… Nedokáži si tedy představit, že by se zvýšil počet jezdců po zavedení pravidla 4 denního Majoru… Myslím si, že by to mělo spíše opačný efekt. Když se podívám sám na sebe, tak nemám tolik dovolené, abych jí mohl věnovat ještě více závodům na skejtu…. Už teď to pro mě znamená, že na 3 denní závod si musím vzít 2-3 dny (čtvrtek, pátek a pondělí po závodech, kdy se vracíme) z dovolené a na 4 denní by ještě den přibyl… Pokud bych chtěl být na třech Mainech a jednom Majoru, tak bych si na to musel vzít 8-12 dní dovolené, což je z hlediska rodiny neakceptovatelné… Pro mě by prodloužení závodu znamenalo, že na něj nepojedu a pak je tedy pro mě přínos mínusovej, stejně tak pro organizátora, kterému nezaplatím startovné…. a myslím, že by na tom bylo stejně více jezdců, navíc by se závod začal dále prodražovat o další den ubytování…
    Výše startovného je druhá věc, nad kterou se zamýšlím, pokud mám jet na závody… Jeden závodní víkend venku mě stojí 8-10 000,-Kč (cesta, ubytování, startovné, rozdíl v ceně stravování u nás a „venku“)… Což je dost s ohledem na to, že pokud to zaplatím 4x, tak jsem připravil celou svoji rodinu o letní desetidenní luxusní dovolenou… Pokud tedy bude startovné 150 Eur, tak je to pro mě přemrštěná částka a nikam nejedu… Navíc z mého pohledu vysokého tlustého jezdce neschopného konkurovat mrštným juniorům je pro mě závod na rovině předem rozhodnutej… Takovej závod mě neláká a z mého čistě sobeckého pohledu jsem raději, když se nejede nic, než tohle… Někdo může namítnout, že i na kopci mě Jarda Knettig a ostatní zajedou a mají pravdu, ale to si tu jízdu alespoň užiju…
    Ke zrušení ISSA… Pokud již nechceme dál jezdit, zrušme ISSA…. Bez ISSA nebudou status maršálové, nebude světový žebříček, nebudou ani ty závody, na které všichni nadávají… Uvědomme si, že v ISSA jsou jen dobrovolníci (peníze nejsou, tak není z čeho jim platit) a jezdci, kteří se do ISSA nechtějí zapojit ani tak, že zaplatí 20 Eur členský poplatek, natož aby kandidovali a nechali se v BOD pranýřovat… Místo toho, abychom byli rádi, že někdo věnuje dlouhodobě spoustu svého „volného“ času ostatním, tak mu ještě budeme nadávat, že to dělá blbě? Pokud je někdo nespokojen (a nenarážím na Roberta, ale obecně na všechny bez výjimky, tedy jezdce a organizátory závodů) nechť kandiduje v doplňovacích volbách do BOD a začne měnit slalom skateboarding k obrazu svému… Nechť kandiduje na status maršála… Přetlak na tyto pozice není… Každý by jen rád přijel na perfektně připravené závody, zajezdil si pokud možno za minimální startovné, v ceně startovného každý očekává, že bude (mimo té maličkosti, jako je skvěle organizovaný závod na super kopci se skvělým asfaltem v centru města, bez deště a bez čekání ) jídlo a pití, uvítací párty, sobotní párty, trička, prize money a ceny pro sedm kategorií (3x dětské, pro, am, ženy, masters)… Ano, asi by to všechno šlo, ale to bychom se museli zabývat tenisem, golfem, prostě profesionálním sportem a ne amatérským… Takže, jestliže jsme amatéři jezdci, amatérsky pořádáme závody, tak nemůžeme očekávat profesionální organizaci… Prostě to pro nás musí být špás (vypůjčil jsem si Robertovo slovo, protože to nejlépe vystihuje)… Pokud bychom trvali na tom, že organizace musí být profesionální, tak bychom měli začít u sebe (u jezdců) a měli bychom se začít chovat také profesionálně… Od včasné registrace počínaje, přes tréninky, životosprávu, nezdržovat závody, atd. atd… A to nevím, jestli by se nám líbilo…
    Na závěr bych rád podotkl, že přetlak na pořádání Major a Main závodů není, že musíme organizátory přemlouvat, aby o status vůbec zažádali, a že oni to dělají, jak jen nejlépe umí, abychom se vůbec měli kde sejít a zajezdit si… Bez organizátorů nebudou jezdci…. ( a naopak to platí samozřejmě také)… V tuto chvíli (ať se to komukoli líbí nebo ne) buďme rádi, že vůbec nějaké závody ve světě jsou pořádány a klidně se může stát, že již v příštím roce v Evropě bude závodů stejně jako v Americe, tedy nesrovnatelně méně…
    A když se o to přestane starat v Evropě Jani, Corky, Plety, Damborenea a Janoušek, tak najednou nebude nic… A že Plety a Damborenea již nechtějí dělat status maršály není žádné tajemství, takže to z celého jezdeckého pole zůstalo na třech lidech… Je s podivem, že ISSA vůbec ještě funguje….

  21. Pěkně řečeno, Petře!
    Najít ideální model u sportu, kde si všechno platí a organizují jezdci sami, to prostě vždycky je a bude pořádná výzva (nechci používat slovo ‚problém‘, protože to by znamenalo, že házíme flintu do žita a jenom kritizujem 🙂 A vždycky to s sebou logicky ponese různý tlaky, podle toho, kdo je vysokej těžkej nebo krátkej lehkej, movitej nebo s malým rozpočtem, mladej nebo starej, evropan nebo amík atd., to je jasný!

    Zdá se, že téma „jak dál a nejlíp“ je teď žhavý globálně – na facebooku jsem zahlídnul pár polemik o organizaci právě skončenýho MS v Texasu a tady je na facebook stránce ISSA zajímavej text na podobný téma od Sama Gordona, s podnětama/přemýšlením v rámci organizace letošního ME, stojí za přečtení: https://www.facebook.com/groups/ISSA.info/permalink/10151994451467526/

    Nemám sám konkrétní návod na řešení, ale je určitě potřeba o věci mluvit na ISSA a pokusit se hledat optimální variantu v rámci možností. Taky jistě téma na hovor na českou valnou hromadu 🙂

    P.S. A ještě soukromá dědkovská agitka – za kategorii Masters se samo přimlouvám 🙂

  22. samozrejme ze z toho muze byt nekonecná diskuze. Beru to jen prakticky ze radsi budu nekde o den vic a priplatim si nez abych se nesvezl vubec kdyz uz tam jedu a zaplatil jsem za to hromadu penez, ktré prijdou pak treba uplne vnivec. Nejaký model by se, minimálne na MAJOR zavody, mel vyvinout. Kdyz by to bylo jen na ten MAJOR tak je to jednou za rok, coz je i z duvodu dovelene snad snesitelné. Jen pro predstavu : Z poslednich sesti MS petkrát prselo minimálne jeden den.

  23. Roberte, ty jsi pořádal MS ve Štuttgartu, takže víš, že není lehké zajistit kryté místo, které má alespoň 100m délku, aby se tam dal postavit podprůměrný slalom… Sám jsem zkoušel přemluvit jeden supermarket, aby nám umožnil jezdit v jejich garážích (kde bylo v té době prázdno) a neuspěl jsem… Další možnost je zavřít tunel (prakticky nemožná mise, pokud zrovna není před dokončením, nebo v plánované údržbě) a pak už žádná další, protože sk8 parky s vlnama nejsou pro slalom to pravé ořechové, navíc je tam většinou beton a prach a dost to klouže… viz. ME v Rize…
    Pokud toto bude podmínkou pro získání statusu Major, tak už žádnej další Major nebude… I bez tohoto požadavku není snadné najít kandidáta, který by splnil všechna kritéria pro udělení Majoru a musíme ze svých požadavků ustupovat…

    To co na facebooku píše Sam je zhodnocení celé situace kolem velkých závodů… Já osobně, pokud jedu na takovýto závod, tam jedu s vědomím, že si prostě dosytosti nezajezdím (pro velký počet lidí), a že to bude hlavně o čekání… Zase ale získám spousta bodů do světového žebříčku a mohu se poměřit s nejlepšími jezdci… Až mě toto přestane zajímat, tak budu jezdit jen na Basic závody, kde je málo lidí a hodně prostoru k ježdění… a budu si to užívat… Proto také rád jezdím na závody Českého poháru, kde po dvou dnech ježdění mě příjemně bolí celé tělo, je to levné a vždy se tam najde nějaký můj Bruno, se kterým se mohu poměřovat a pokud jej porazím, tak objednám večer rundu panáků (pokud ne, tak jí objednám tady…) a je veselo…
    Major závody nejsou o tom, aby si tam všichni zajezdili… Je to možná smutné, ale je to tak… Na tyto závody by jezdec neměl jet trénovat, ale prodat to, co natrénoval doma…

    Ještě mám jednu připomínku k dělení kategorií (tedy můj pohled)… Myslím si, že vyhlašovat dva mistry světa (Evropy) (Pro + Am) je vlastně nesmysl (nedej bože ještě třetího v Masters)… Už jen pro to, že jsme amatéři všichni, a že nejrychlejší je zpravidla ten v kategorii Pro… Jsem pro, aby se vyhlásil nejlepší začátečník a dostal nějaké menší ocenění ve formě diplomu, ale v žádném případě by neměl dostat prize money, tak jak tomu bylo např, v Miláně… To je naprosto úchylné a nemotivující k přestupu do obtížnější Pro kategorie… Pak v amatérech (z mého pohledu v kategorii pro začátečníky a slabší jezdce) jezdí i lidi, kteří svou výkonností by měli jezdit v kategorii Pro a to jen proto, že by v Pro kategorii byli na pátém , nebo šestém místě, za které nic nedostanou a v amatérech jsou na pódiu a odnesou si hodnotné věcné ceny, nebo dokonce i prize money… Tento systém je výhodný jen pro pád rychlých jezdců, ale naprosto demotivující pro všechny ostatní začínající jezdce… Myslím si, že jak se nějaký amatér dostane v Main nebo Major závodě na pódium, tak by v následujícím roce měl povinně jezdit v kategorii Pro, protože jeho výkonnost je již vysoká a není tedy amatér, tedy začínající, nebo slabý jezdec…

  24. asi se mnozí podiví, ale slova předsedy z obou dlouhých příspěvků jsou zcela vyčerpávající, a do posledního je podepisuji. Mistr světa (Evropy), má bejt prostě v dané disciplíně jen jeden. Jen jeden člověk je nejlepší. Žádnej nejlepší z těch horších nemá logiku.
    Petře, ušel jsi pěknej kus cesty, a je to prostě znát. Tleskám ti

  25. Hezky Předsedo, proto jsi náš předseda,,,,,,možná spíš President!!!

  26. Ze se na Major závod nejezdí na trénink je snad vsem jasný. Plánované závody by se ale odjet snad mohli. Ve Stuttgartu jsme meli (po komplikovaném Patku a Sobote) na Nedeli narychlo zajisteno parkoviste na letisti. Bylo ale rozhodnuto (Já+Jani Söderhall) ze to radsi risknem venku nez aby diváci prisli v Nedeli na prázdnou GS Lokaci. Nápad jet Majory 4 dny me neprijde scestný . Neni ale asi jednoznacné resení pro tento problem. Clovek bude muset pocitat s tim ze jede prez pul sveta se podivat jak vypadá dést a treba to s trochou stestí vyjde i se závody. Osobne jsem slalomový nadsenec a jsem ochoten podstoupit dost znacné útrapy, takze me 4 dny nebo o 50% vyssí startovné jako garance ze se neco odjede neprijdou tak dramatické. Pochopitelne i se stejným handicapem jako mají jiní starsí borci ve „flat“ slalomech. Stejne nakonec neexistuje fair play resení pro vsechny.

  27. Jak říkáš Roberte, Fair Play neexistuje! Ale Major na 4 dny mě přijde jako velmi fér vůči závodníkům a vlastně i vůči pořadatelům, protože bez větších nervů všechno teoreticky stihnou a to startovný se určitě nemusí o 50% ani zvedat.

  28. Pepo dík za komentár. Jsem rád ze s tim nápadem nejsem uplne sám. Kdyz se to stihne do Soboty tak muze být pro diváky v Nedeli „exhibice“ nellepsích jezdcu v ruzných slalomech a pak vyhlásení vítezu po tom co se vse v sobotu v klidu spocitalo a pripravilo. Je to pochopitelne spojené s vetsimi vydaji za nájem,zábrany, elektriku,wc, jidlo atd. takze nejaký zvysení startovného by bylo asi nevyhnutelné. Popripade tech trochu penez navíc zustane poradateli , kterému pribylo za víkend pár desítek sedivých vlasu, pokud mu nevypadali uplne…. Mozná by se zvysenim startovného zvysila i motivace pro potencialni organizatory se o velké závody vubec hlásit. (My jsme meli ve Stuttgartu po závodech na oddilovém konte + 9,56 EUR) Uprimne bych radsi sám zaplatil 200 EUR startovný na Major nez ty závody sám delat
    (Je jasný ze mi to hned nekdo pri platbe na dalsích závodech pripomenete.. :- )

  29. Co by se taky dalo delat v Nedeli je jet „Nation Cup“ neboli týmové závody, coz je zajimavé jak pro jezdce tak pro diváky. Jelo se to ted naposled v Antibes a bylo to docela zábavné a napínavé.

  30. Nation Cup jsem zažil ve Francii v Grenobelu a musím uznat, že to mělo náboj…

  31. Dobrá a věřím že plodná diskuse klucí.
    Návrhy, argumenty, protiargumenty a protiargumenty protiargumentů zní všechny rozumně.
    To by bylo aby se nenašlo alespoň kompromisní řešení ku vylepšení 🙂
    Představa že bych zázrakem našetřil na letenku , plus pobyt a pak se závod ve kterým si nejvíc věřím nejel, je poměrně deprimující. V Robertovo případě tite. Kdyby tam leťěl Petr a nejel by se obřák, ve kterým má největší šance, páč mu de parádně, tak by byl asi taky smutný.
    Ale každej máte z daného úhlu pravdu.

  32. A teď si představte, že by propršel ten závod úplně celej a neodjelo se ani Ň.
    Pokud se to stane na ČP, tak vím že to neni ničí chyba, budu rád že sem potkal partu a smířen zas pojedu domu.
    Tohle je ale přeci jen jinej level jak svou důležitostí, prestiží, tak nesrovnatelně větší finanční náročností.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..