Zveme Vás po dlouhé odmlce do Plzně na poslední závod Českého poháru ve SK8 slalomu 2012 a vyhlášení vítězů Českého poháru za rok 2012.
Za realizační tým:
ONDRA SUDEK, ANDREA SLABÁ, JAN KOŠŤÁL, MIA SUDKOVÁ
Status: Basic
Místo: Plzeň – Doudlevce, Škoda sport park
GPS: 49°43’26.764″N, 13°23’25.083″E
V areálu je k dispozici kiosek s nápoji a jednoduchými jídly za rozumné ceny.
Předpokládaný harmonogram:
Pátek 28. září 2012
– příjezd účastníků, seznámení s areálem
– podle zájmu nostalgický výlet do Českého údolí (dějiště závodů v minulém století)
– večer neformální posezení v hospůdce U Pechtů . GPS 49°43’42.816″N, 13°23’22.794″E
(Tato hospůdka se bude starat o naše žaludky, taktéž je možnost teplé sprchy pro registrované.)
Pohled z pravděpodobného místa startu:
Pohled na pravděpodobné místo cíle:
Podle zájmu nostalgický výlet do Českého údolí (dějiště závodů v minulém století):
Večer neformální posezení v hospůdce U Pechtů, GPS 49°43’42.816″N, 13°23’22.794″E:
Sobota 29. září 2012
08:30 příprava tratě – zábrany, rampy, časomíra, atd.
10:00 konec registrace 10:30 start slalomu HYBRID – muži, ženy, junioři, mládež, děti (2 kola – počítá se lepší čas)
13:30 slalom STRAIGHT – muži, ženy, junioři, mládež, děti (2 kola – počítá se lepší čas)
18:30 úklid tratě
Večer: 20:00 Hospůdka U Pechtů
20:30 vyhlášení výsledků sobotních závodů, předání cen
22:00 promítání filmů ??
Neděle 30. září 2012
08:30 příprava tratě – zábrany, rampy, časomíra, atd.
10:00 konec registrace
10:30 start slalomu TIGHT – muži, ženy, junioři, mládež, děti (2 kola – počítá se lepší čas)
13:00 vyhlášení nedělního závodu a vyhlášení vítězů Poháru ČR 2012
Registrace: www.sk8slalom.cz Uveďte jméno, datum narození, disciplíny, kategorii,
velikost trička (XS, S, M, L, Xl, XXL)
Nájezdová rampa, oficiální kužely, časomíra.
Povinná helma během celého závodu i tréninku, ostatní chrániče doporučeny.
Start na vlastní nebezpečí, doporučujeme úrazové pojištění.
Profesionální zdravotník nebude přítomen.
Startovné
muži a ženy 600,- Kč na všechny disciplíny
junioři 400,- Kč na všechny disciplíny
děti a mládež do 14 let 200,- Kč na všechny disciplíny
Ubytování:
Vyjednal jsem ubytování v těchto penzionech za rozumnou cenu 300Kč osoba/noc, dokonce v penzionu Dagmar Krásná je při plném obsazení třílůžkového pokoje cena 250Kč/osoba/noc, navíc v tomto penzionu a U Gigantu je možnost snídaně za 50Kč/osoba. Je třeba zavolat co nejdříve a rezervovat si místa, klíčový text : „sportovní akce v Škoda sportparku“.
Penzion Jiří Sedláček 11lůžek – v 1x4lůžák, 1x3lůžák a 2x2lůžák
Chemická 150/10
Plzeň-Doudlevce
Mobil: +420 603 358 213
Mobil: +420 737 141 761
www.penzion-sedlacek.cz
GPS 49°43’39.457″N, 13°23’17.114″E
Penzion Dagmar Krásná 12lůžek – 1×1, 1×2, 3×3
Chemická 9/7
Plzeň-Doudlevce
Telefon: +420 377 422 013
Mobil: +420 602 865 764
GPS 49°43’38.528″N, 13°23’16.019″E
Penzion U Gigantu 24lůžek a 4 přistýlky
Chvojová 379/8
Plzeň-Doudlevce
Telefon: +420 377 422 318
Mobil: +420 606 652 427
www.ubytovani-plzen.ugigantu.cz
GPS 49°43’16.356″N, 13°23’2.270″E
Orientační mapky areálu, hospůdky a penzionů:
Trasa 1: Sport areál – Penzion U Gigantu, 900 metrů
Trasa 2: Sport areál – Hospůdka U Pechtů, 400 metrů
Trasa 3: Hospůdka U Pechtů – Penziony J. Sedláček a D. Krásná, 700 m
Je ještě někdo,kdo ví, že pojede na závody do Plzně?!?!?! Jestli ANO, tak se ZAREGISTRUJTE !!! Pomůže to Ondrovi. Nebo máte z něčeho strach se přihlásit ?
To víš Dalibore, každý se nejdříve podívá na to, kdo už je zaregistrovaný, a jak si přečtou hned první jméno v registraci, tak už ani dál nečtou a opouštějí tyto stránky s vědomím, že už není o co bojovat… 😉
to Admin: slo by prosim i na Plzen pridelat (do seznamu zavodu vpravo nahore) taky ten rychlej klik na plzen???
dik
evajs
Ondro ředitely závodu. Proč v registrační tabulce chybí kolonka , kam může registrovaný psát město, klub, sponzora ???
Připsal jsem si to ke jménu a bylo mi to bez mého svolení vymazáno ;-( 🙂
Franty si přidal jedno jméno s malým, tak proč já bych se nemoh jmenovat ještě Final a Prachatice, když už ta potřebná kolonka neni ?? 😉
Míro, to opravdu nevím, takhle tu tabulku vložil Petr Janoušek, takže připomínku směřuj jemu. Já jsem se s tabulkou ještě nenaučil dělat, tak se do ní nechci hrabat, když už je v ní tolik údajů, abych jí omylem nesmazal. Pokusím se o nápravu.
Tedy pardóón Ondro.
Omlouvám se převelice a tedy směřuji tento dotas na Petra Janouška, Petře 🙂 ??
Kolonka tam není, protože se mi v přihlašovacím formuláři zdá zbytečná… Má-li někdo sponzora, nechť jej propaguje skvělou jízdou (nebo jinak) na závodech… Tuto kolonku jsem přestal do formuláře vkládat po tom, co si z toho většina lidí dělala srandu, nebo tam psala „freeradio sk8 slalom meatfly ….“, text byl dlouhý a rozhazovalo to tu tabulku… Můj názor je takovej, že pokud někdo chce prezentovat své sponzory, popřípadě team, za který jezdí, tak k tomu má dost příležitostí na samotných závodech… Navíc organizátoři tyto údaje stejně nikdy nepoužívají. Ti potřebují vědět, kolik lidí v jaké kategorii pojede a to ten registrační formulář obsahuje… Kolikrát já už psal „Něco o sobě“ a nakonec to stejně nebylo použito…
Nicméně, pokud organizátor potřebuje od jezdce získat více údajů, nechť si tam potřebné kolonky doplní…
PS: Stejná tabulka je i na závody do HB…
PSS: Smazáno to bylo právě z výše uvedených důvodů… A neptal jsem se…. Ty ses taky nezeptal, jestli to tam můžeš napsat… To je stejný… 😉
… a Franta má přezdívku „fakíz“… To je prostě jeho jméno… Stejně jako když tam Tomáš Zima napíše Tomáš Maďar Zima… Pod tou ho každý zná, to je O.K…. Ale tobě Míra Final TJ Prachatice Bartoš nikdo neříká… Něco jiného je Matěj Blbec Bartoš, nebo Petr Rebel Matouš… To bych tam taky nechal… Ale např. Petr Rebel Matouš Sk8 Slalom Polička Freeradio MeatFly do kolonky „Jméno a příjmení“ nepatří…. 😉
Bude to v HB na panáka?
Petře dík za vysvětlení.
Ale město- bydliště by tam mohlo být?
A velikost trika?
Ještě přijít na to, jak se ty kolonky dělají
V životě jsem něco takového nedělal, ani neviděl dělat
Ondro, o tričkách jsme se bavili telefonicky, jestli tam mám kolonku udělat a nakonec jsme se dohodli, že pro tebe je nejsnazší paušálně objednat x ks triček velikost S, y ks triček L a z ks triček XL….
Co se týče města, tak to skoro vypadá, jako by mělo přijet 1000 lidí z nichž nikoho neznáte…
Každopádně, přijeď do HB a já ti ukážu, jak tabulku editovat…
Jasně, bavili jsme se o tričkách, to je pravda,
ale cloumají mnou pochybnosti, jestli bych je objednal správně,
tak bych uvítal berličku v podobě kolonky na trička,
tedy pokud vůbec budou nějaká trička
Ale jak říkám, o život nejde,
a vyhovět všem už vůbec ne.
🙂
Kolonka se přidat dá… Ale těch 20 lidí, co se již registrovalo, tam už nemá šanci doplnit ten údaj, jakou velikost trika by si eventuálně přáli… To by mohli jen ti, kteří se nově registrují… Již registrovaní by se museli zaregistrovat znovu, pak bys zdvojené registrace musel odmazat… a nebo je možné udělat ještě jednu tabulku jen na trička a pak to sesypat dohromady…
Všechno je to ale opruz…. Nejlépe je, když si to člověk na začátku rozmyslí a pak už to nemění…. A proto jsem ti tenkrát volal 😉
Já bych to takhle nechal…
OK dík za vysvětlenou Petře 🙂 .
Ondro prosimtě. Až se naučíš dělat tu tabulku, tak tam prosím přihoď i mnou požadovanou kolonku.
Je to nejenom promne moc důležité.
Takový závod, kde stejně dojíždím poslední, stojí dost peněz. Doprava, nocleh, startovný, jídlo a pití převážně za hospodsklé ceny, mejdan atd.
Můj sponzor FINAL není vůbec bohatý (ba naopak), ale má mne kupodivu asi rád a chce abych na ty super akce jezdil a tak mne podporuje. Bez jeho šlechetnosti , kdy si sám od huby odtrhuje, bych vás moh vidět nejspíš jednou za čas na Starejch kolenech. Inu a já bych moc rád, aby mů nejmilejší sponzor byl alespoň malinkátko vidět. Jediná mikro možnost kde ho můžu zmínit veřejně černé na bílém, je právě prezenční listina. Věřím, že většina skaterů si sponzory a města v prezenčce čte, stejně jako si čtu moc rád já sponzory a města u všech ostatních.
Co se týče města, tak i kdyby se závodů účastnili pouze ti kdož mne dobře znají, tak vždy budu rád své rodiště a Prachatický klub (partu) prezentovat. Taktéž se chceme doma jako klub prezentovat našimi výsledky a proto chceme jako klub reprezentující město vystupovat.
Vím Ondro že s tím budeš mít určitě moc práce, ale věřím že mé důvody chápeš a umožníš nám na svých závodech to co je všude jinde zcela běžné.
Možná že někoho irituje že jiný si do kolonky národnost napíše Pákistán a druhej pojmenuje svůj klub SKATE GANG BANG s jasnou inspirací v pornoprůmyslu, nebo další maj cíleně v názvu svého týmu (přeloženě) HŘÍCH lhostejno že jsou mezi námi i věřící. To je ale přece paráda a i o tom odjaktěživa skateboarding byl a doufám panebože já neznaboh, že bude i dál.
Ondro předem moc dík a všech ostatních bych se chtěl zeptat, zda má někdo podobný názor jako já a stojí o tu dříve tak běžnou kolonku , do které jsme hrdě psali odkud jsme a koho reprezentujeme či propagujeme.
Pokud oni stojíte, stačí napsat JO
Pokud vám vadí, či je vám jinak proti srsti, stačí napsat NE
Jeli vám to jedno, nemusíte psát nic 😉
OK Míro,
pokud to půjde,
zahraju si na zlatou rybku
a pokusím se ti splnit nějaké to přání.
JO JO JO .
Já te taky hned rozhodim presidente !!!! 🙂
na registracku patrí z mýho osobního pohledu urcite team a mesto/stát.
PS: mi muzeme taky v budoucnosti místo jmén pouzivat nejaký císla.. treba rodní aby set to úplne z anonimovalo, a disciplíny se taky muzou vynechat aby ty kolonky nemeli vúbec zádnou sanci se rozházet. a proc se vúbec registrovat, já bych to regisrování nechal úplne, to by se ty kolonky moc tesili
PS2: já si te v HB chytnu, uz se na to tesím!!! budes kricet „kolonky za darmo, kolonky zadarmo!!!“ kamaráde!!!
PS3: piju vodku 🙂
jo jo jo
🙂
Tak si tam ty kolonky kluci přidejte, když vám tak chybí…. Nyní jsou ty tabulky „veřejně přístupné na netu“ a může je upravovat „kdokoli jakkoli bez přihlášení“… Kreativitě se meze nekladou…. 😉
Kolonky jsou přidány už dávno,
teď aby je lidi vyplňovali :-O
Hlavně Ondro nepostavte těžký slalomy.
Nerad bych si po tolika letech v Plzni udělal vostudu a rád bych dojel do cíle :-DD
včeeera jsem registrovala Madara a dost možná jsem mu přidala nákej ten rok navíc a Náčelníku sorry, ale nebyla kolonka na team.. takže nehubuj maďara, ale mě, ale já vlastně za to nemůžu,takže ani mě.
hau
Sdílím vzkaz od Jardy Kučery:
Ahoj, nedávno jsem Vám psal o srazu speciálních „Starých kolen“ v rámci chystané knížky O hisotrii českého skateboardingu, který se měl konat 22. 9. na Ladronce. Bohužel se tento speciální díl ruší a celou naší aktivitu přesouváme do Plzně na slalomový závod.
s novináři Martinou Overstreet (http://www.redwaymag.cz/ ) a Michalem Nanoru (http://www.zivel.cz/ ) chystáme fotografickou publikaci o historii českého skateboardingu (zatím pracovní název) do roku 1990. V březnu 2013 ji pod hlavičkou projektu BU2R (http://www.bu2r.cz/ ) vydá studio Yinachi.
Ke knize bychom ještě rádi natočili krátké videoportréty zúčastněných, které by vyšly na DVD jako příloha knihy. Myslíme si, že by to byla super závěrečná tečka, kdyby čtenář dolistoval v knize a pak by se z dývka dozvěděl, jak ty mladý, hezký kluci vypadaj teď, kolik jim je, co dělaj, kolik maj dětí a hlavně, že pořád skejtujou! Jenom z tohoto důvodu jsem chtěl uspořádat Starý kolena – jako příležitost k setkání všech pamětníků, kde by se natočily skejtový záběry a dvě tři věty od každýho, jak se dneska má, jak jde život. O závodech v Plzni jsem nevěděl a teď když tu informaci mám, nechci to sabotovat, ani nijak komplikovat. Kolena na Ladronce tím ruším a s celým týmem se vypravíme do Plzně, kde to natočíme stejně dobře jako v Praze.
Některé z vás už jsem kontaktoval s žádostí o zapůjčení fotek, na jiné se obracím úplně poprvé a slibuju, že s každou fotkou budeme zacházet opatrně a vrátíme ji v pořádku. Chápeme, že je to často jediná památka, kterou člověk na tu dobu má.
Jaroslav Kučera
Skaterock.cz
Ahoj Ondro a vsichni organizatori a organizatorky, diky za zavody v rodnem meste! Dlouhy leta jsem ani netusil, ze vubec nekdo jeste jezdi a najednou tu loni byly stary kolena na Bozaku – a ted dokonce zavod v Plzni! Jenom si nejsem jistej, jestli jsem se prihlasil do spravny kategorie „open“, milejsi by mi byla kategorie treba „Zelva a David“ – to bysme meli medaile jisty – pokud teda sjedu z ty rozjezdovy rampy!
Davide, jsem rád, že přijedeš.
Nájezďáky stavím a měly by být lépe sjízdnější,
než ty co byly na Božaku
Teď dávej bacha na kamínky při tréningu, znáš to 🙂
Hele Ondro, takhle blbe clovek padne jednou v zivote, takze to mam za sebou!
Pokud by nahodou ten najezdak byl hotov uz nekdy pred zavodem, tak dej prosim vedet, treba bych prijel to vyzkouset, fakt z toho mam obavy. Diky. D.
Nájezďáky plánuju smontovat na místě v pátek dopoledne,
ale pokud bys byl v Plzni dřív,
tak jeden cvičně by se dal postavit někde mimo areál,
třeba někde na nějakém parkovišti
Diky za nabidku, zapremejslim, mozna ze bych ten patek dopoledne prijel.
A kdy si chtěl přijet? Až v sobotu na závody?
Jasne, brzo rano.
Nešlo by nějakým administrátorským způsobem posunout tuto zprávu k Plzni administrátorsky na začátek ?
Nejaktuálnější akce příštích dnů je právě Plzeň, a tak by si myslím zasloužila aby když se někdo dostane aktuálně na teto web, byla na prvním místě.
Myslíš Míro info, že bude nájezďák na trati už v pátek dopoledne?
Ne, Míra myslí celý článek o Plzni na první místo,
když je to aktuální akce,
tak aby byla na prvním místě při otevření stránek.
Děkuji……………. 😀
Byl jsem o víkendu v Prachaticích a nestačil jsem se divit… Na poslední závod Českého poháru v Plzni se zde připravoval tým SGB pod vedením samotného velkého náčelníka, tým Sinners 84 a Sk8slalom TJ Tatran Prachatice… Jednotlivé týmy se snažily utajit vylepšené finesy na svých boardech (někdo trénoval dopoledne, někdo odpoledne a někdo pořád)… Jak se jim to podařilo uvidíme až o víkendu… Každopádně videokamery natáčely v HD rozlišení a hned na place se studoval každý pohyb jednotlivých jezdců… Také tréninkových časomír bylo k dispozici hned několik… A pak že už o nic v závěru sezóny nejde… 😉
Přesně tak, trénují jak zběsilí
a mlží v diskuzích zástupným problémem o výši startovného 🙂
Proč tu neni plakát?
Na FB je moc malej 😉
Míro , na co potřebuješ plakát?Chceš ho vytisknout?
Klidně ti ho pošlu v plném rozlišení do mailu,
ale nemám tvoji @ adresu
Pominuli že plakát neni k potřebě, ale k propagaci, a to nejen akce samotné, ale i sponzorů, pro které je to mnohdy jediná odměna za jejich přispění,tak když už je, měl by být viděn myslím.
Plakát je pro mne někdy inspirace a též mnohdy i umělecké dílo a jako takový mne plakáty zajímaj a když jsou o sk8 slalomu tak tuplem. Hlavně sem chtěl vědět, co je na něm za ty dva důležitý xichty a jaká je jejich funkce, že jsou na plakátě. Mimo Martina Kopeckýho sem snad na žádným sk8slalomovým plakáťe portréty bez skejtu neviděl. Tedy sem usoudil, že půjde o nějakým způsobem stěžejní postavy, ale z mikroplakátku na FB sem nevyluštil ani to nejmenší prd.
Andy už tam dala krapet větší verzi, ale portrét co je níže stejně nevyluštím a text pod ním už vůbec ne.
Pokud mám odpovědět stručně, tak jde o čistou zvědavost Ondro 😉
Myslím ale že bys tro neměl posílat mně soukromě mailem. Přece nad jeho vznikem netrávil někdo X hodin jen kuli mně ?? 🙂
Šoupněte ho sem a hezky velkej, ať ho každej vyluští.
Když už ne kuli mně, tak třeba jen proto, že je na něm logo ČASS ( což samozřejmě chválím !!! ) , tak jako na těchto ČASS stránkách ;-))
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=3308766616236&set=oa.455760754467396&type=1&theater
Jo plakát pěknej. a Patron- Petr Forman tam bude? čus Bruno
Pokud se Petr stihne vrátit z Francie, tak bude….
Poháry už mám u sebe (díky Chozému), stejně jako štítky na putovní poháry… a pamětní diplomy jsou také v procesu u Romana Tumy… Tak snad vše klapne a uvidíme se společně o víkendu… a uděláme si krásné zakončení celé sk8ové sezóny se společnou fotografií a trofejemi…
Ondro, neopatřil bys pro mě na neděli stůl o ploše 1x1metr, kam by se daly ty poháry vystavit?
Velkej putovní pohár privezu.
Super Roberte… Díky.
Petře, stůl se pokusím sehnat
Tak, stůl mám, je kulatý, cca 1 m v průměru
Tenhle týden už to zní trochu napínavě… Zítra odpoledne půjdu asi okouknout trať a hlavně večerní atmosféru U Pechtů 🙂
A nechces se taky prihlasit a zavodit? Abysme na to nebyli se Zelvou sami …
Davide, neboj, už se mi ozval i Kondy a nakonec spousta registrovaných lidí znáš z minulého století
Ja vim, ale bylo by hezky, kdyby nas plzenaku „z minulyho stoleti“ jelo vic
Jo, to by se mi taky líbilo, ale minimálně letos to nklapne, možná se objeví Jeník Rach, Standa Kořínek sice přijde, ale má před důležitou zahraniční cestou, tak nechce riskovat. No, uvidíme.
No, a máme hotovo 😀
No a dobře :-D!!!!!! Děkujeme za krásné zakončení letošní sezóny 😀
Prosím všechny, kdož fotili, nebo natáčeli nějaká videa, nechť se o ně podělí s ostatními a dají sem do komentáře odkaz na úložiště, kde si je možné toto prohlédnout… Třeba se napíše nějaký článek a pak se nějaká fotka může ocitnout i v tomto článku.
Akce to byla nadmíru povedená a obě párty U Pechtů byly super… Jsem rád, že jsem měl tu čest poznat staronové skejtry Želvu, Břéťu, Zobáka, Mikše a další…
PS: Mrzí mě, že jsem se neprobojoval ke krátkému pokecu k mámě Kristýny Leichové… Z této osoby totiž vyzařovalo něco hrozně pozitivního a s dcerou jsou si vizuálně velice podobné… Musím si to dát jako hlavní úkol pro příští sezónu… 😉
Díky pořadatelům za parádní závody, na poprvé 1*.
krátce jsem mrkl na celkový výsledky poháru a mám pár postřehů:
1. co zvednout % započítávaných závodů?75%,80%? kdo chce a může jezdit tak jezdí…
2. minimálně zveřejnit na začátku sezony plánovaný počet celkových a tím pádem i započítávaných závodů…
3. dát případně i omezení min. počtu závodů- třeba těch 30% zdola-tj. letos min. 5 závodů, aby se body počítaly do celkovýho pořadí…jinak s tím dost zamává Dominik, Stas,….
ale berte to jen jako takový výjevy, můžu jen naznačovat
Bruno již nekrvavý …
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152141943495363.915644.184028655362&type=1
Ahoj Bruno. Zkusím ti napsat z „druhé“ strany (tedy z té, kde se to celé počítá), proč je to tak a ne jinak:
add 1) Zvednout % počet slalomů můžeme, ale asi se tím zas až tak moc nezmění. Osobně si myslím, že tenhle systém je spravedlivej a kdo dobře jezdí, tak je vpředu… Myšlenka byla taková, že když je někdo nemocen, pracovně nestíhá, nebo má jinou naléhavou činnost, tak na závody nejede a neovlivní to celkové pořadí… Letos bylo závodů hodně, ale příští rok už to takové být nemusí… Já bych nechal těch 70%, ale diskutovat o tom můžeme…
add2) To je možné… Ale dá se to snadno i spočítat… Obvykle se jedou 3 slalomy za závodní víkend… (v Prachaticích dva a Pepa Štefka pořádal 4 v HK a DK, což je skutečně průměrně 3 na město)… Tedy počet měst x 3= počet slalomů … No a pak ti do toho vleze počasí 🙂
add 3) Bylo-li by to dle tvého návrhu, tak by bylo nutné po každém závodě a samozřejmě i na konci roku nutné přepočítat všechny přidělené body ve všech závodech ČP od začátku roku… Tedy je všem znovu přerozdělovat podle toho, kdo na ně zrovna má nárok a kdo ne… To je tolik práce, že já to určitě dělat nebudu! Hodně práce bylo i dvojí přidělování bodů, když body byly přidělovány pouze platícím členům ČASS (jednou hned po závodě a podruhé 14 dní poté, kdy byla lhůta na zaplacení členského poplatku.)… Tady se stavím odmítavě…
Díky za odpověď Petře,
add1) 5 % dělá letos 1 závod, nebo varianta počítat i Mistrovství?dle počtu závodů….
ad2) jesně počasí se neovlivní
ad3)myslím, že by to nebylo nutné po každém závodě, stačilo by třeba po polovině či 3/4, pokud bys mi to ukázal a já zvládl můžu pomoci.
další možnost jak to zatraktivnit je i Robertův návrh – dávat malý poháry za jednotlivý disciplíny, podobně to mají myslím v lyžování, ale jejich bodovací systém neznám.
Jinak jsou to jen náměty a díky moc za tvojí činnost.
Mějte se a někdy najaře.
Bruno
Prosím prosím prosím.
Je možné někde získat výsledky z víkendu ???
Nemám na mysli bodové výsledky zde https://docs.google.com/a/sk8slalom.cz/spreadsheet/pub?key=0AgCekpsVkk8OdC1qMi1Qb2ZBWDduRXBVNDU4QXhXckE&output=html
, ale skutečné pořadí v závodě.
Nemůžu to nikde najít :-((((
Prosím spěchá.
Dík
I já musím za poslední závody v Plzni a sezonu 2012 PODĚKOVAT. Nejenom pořadatelům z pivní bašty Čech, předsedovi ČASSu z Prahy za vedení, počítání a další obstrukce, ale i našemu poličskému klubu za mé takové i makové dozrávání. Jsem samozřejmě rád, že mi fandili kamarádi, příbuzní a v neposlední řadě mě podporovala manželka. Přesto, že jsou v ČR kvalitnější jezdci nežli já jsem rád, že tato soutěž existuje a je právě tímto způsobem organizovaná. Ba dokonce bych aspoň jak navrhoval Bruno PŘITVRDIL v započítávání výsledků! Přeci jen jde o dlouhodobou (celosezonní) soutěž, která by měla mapovat jak na tom závodník je po CELOU závodní sezonu. V tom je myslím podstata pohárů a napínavé chvíle kalkulace, propočty, technické a tréninkové přípravy či taktické úvahy, které k tomu všemu patří. Pravda, já se budu se závoděním do budoucna trochu mírnit. Mírnit by se však neměli zástupci jednotlivých klubů s přípravou nástupců z řad mladých. Jinak tento sport bude pomalu vymírat. Někdy je vidět až ztráta motivace mladých jezdců z toho, že si nakonec stejně někteří stoupnou na stupínek vítězů, protože jich je ve skupině málo. Pro zajímavost: (nebo inspiraci) jsou sporty, ve kterých se platí jakési penále za to, že oddíl netrénuje mladou generaci. Tyto peníze pak jdou na podporu trénování mladých. Nejde o nás v Poličce. Zde plní svou nezastupitelnou funkci manželé Škrabalovi a ostatní. Jde hlavně o další oddíly v ČR. Kvůli dětem si neodpustím i návrh, který bude mnohým možná nepříjemný (koho omezuje a v čem..): Co organizovat párty v prostorách, kde se na tu mládež bude malinko více myslet? Nenalejí tam kde komu (18), nebude se tam právě kvůli dětem kouřit(dá se chodit ven..), mimo jiné, děti nebudou se startovným fasovat“energeťáky“(nevhodné i na obalu), ap. Řekl bych(nejenom já), že i tohle má ve výchově svůj význam. A to nemluvím o různorodých gestech, které jsou specifické hlavně pro skejťáky… Na druhou stranu věřme, že by bylo VÍCE rodičů, kteří by považovali tento sport za přijatelnější nežli jiné… Pokud by někteří(většina) skejťáci byli ochotni podporovat tuto kulturnější rovinu prezentace, TAK KAŽDÁ SNAHA MÁ SVÉ PLODY. A za čas budou mít třeba i přirozený zálusk na přímou práci s mládeží(tak rychle si zvyknout=utopie?). No nic. POKUSIL jsem se. Některé věci se mi prostě jeví jinak. Už proto, že dělám to co dělám a tuším, že mnohé dohry vidím a uvědomuji si častěji, nežli jiní. Tak se mějte všichni fajn. S pozdravem (že by již degenerovaný) Standa…
Ještě že za žádný tým nejezdím.
Stando možná nejde o motivaci 🙂 možná že na ty závody jezdim jenom proto že mě prostě baví jezdit a nepotřebuji dosahovat na kdejaký vrchol 🙂 možná sem jen málo ctožádostiví ale jezdím hlavně proto že mě baví elková atmosféra závodů a převážne !!!!!! SK8 Párty takové jaké jsou 🙂
PS: Doufám že do budoucna takové i zůstanou 🙂
i tohle : http://www.youtube.com/watch?v=8ZRy8KWd7ds
je skateboarding Stando.
Začátkem devadesátejch let když Plzeňácí chtěli v Prachaticích na summercampu udělat ze své škodovky kabrio a pak ji podpálit, tak to bylo dost podobný tomu co najdeš v odkaze.
Ve srovnání s tim, jsou slalomový závody velice slušná a spořádaná partička a pokud se nová generace skaters bude chovat jako mi, svět to přežije.
Tvé idee jsou ušlechtilé, a však utopistické. Ponejprv bys musel převychovat nás.
Pokud by skateboarding byl dle tvých představ, tak bych s velkou pravděpodobností dělal úplně něco jinýho.
Jo a gratuluju k vítěství v poháru.
Jezdíš výborně a o zaslouženosti není nejmenších pochyb 😉
Ahoj všichni.)
Také se přidávám k poděkování za tyhle skvělý závody!! Myslím, že se povedly na jedničku. 🙂 Spousta srandy a zážitků. A sk8párty, no tak ta byla taky super! 😀
Doufám, že se v Plzni sejdeme i příští rok. 😉
__________
PS: Já myslím, že skateboarding je o rebelii, o porušování, o srandě, atd… (Samozřejmě, že my skejťáci jsme i slušný, že jo, to vědí všichni. 😀 🙂 ) Ale hlavně si to všechno přeci musíme užít!!! Asi bych moc neřešila to, zda někdo trénuje a někdo ne.. Někdo jezdí pro to, aby měl dobré výsledky (a baví ho to) a někdo jen pro to, že ho to prostě jen baví, líbí se mu atmosféra na závodech (jak říká Matěj), sk8párty a všechno okolo..
Když mi někdo vypráví, co dělali skejťáci před 30 lety, říkám si „No páni.. To je neuvěřitelný a skvělý!! Jaký mají krásný zážitky a vzpomínky.“ Vím, že je jiná doba, ale bylo by super kdyby jsme měli aspoň z poloviny takový zážitky jako ti co se okolo skateboardingu motali už před těmi 30 lety. 🙂
___________
Těším se na vás na valný hromadě!! 🙂
R.)
Něco pro nás pamětníky. Snad se Plzeňští nebudou zlobit že to sem dávám. Jinde by si toho nikdo nevšim ;-))
http://www.youtube.com/watch?v=2JN5mWmUWqM
http://www.thisaintcalifornia.de/
No jo, nostalgicky Alex platz Berlin………..
Z Alex platz mám taky pár minut filmu čb 8mm…………rok 1984? Asi
V mnohém se Standou souhlasím, ale v mnohém bych nebyl tak přísný… Souhlasím s tím, že sezóna to byla super a závody v Plzni měly své kouzlo… Rád jsem předal Standovi putovní pohár, protože si jej zaslouží ať už svými výkony, tak péčí o mládež. Standa je sportovec tělem a duší a pak jsou pochopitelné jeho pokusy o polepšení nás všech… Neodvážil bych se ale zakazovat dospělým kouřit v hospodách, protože jsou tam děti. Spíš bych se zeptal, jak to, že tam ty děti jsou? Když jsem byl já v letech dnešních juniorů, tak jsem určitě rodiči do hospod nebyl pouštěn… Takže pokud někdo pustí svého potomka do hospody, tak musí počítat s tím, že v českých hospodách se může kouřit a také se tam pije alkohol… Nedělejme to naopak… Skateboarding byl, je a doufám že dlouho bude o zábavě a přátelství… a zdravé rivalitě… Pro mě je již dnes nedílnou součástí závodního víkendu posezení po celodenním ježdění s kamarády u půllitru piva a panáku Tequily a rozebírání věcí kolem skejtu…. Bez toho by se mi ten náš svět zdál býti ochuzen…
Míra tady dal odkaz na demolování aut lidmi, co také jezdí na skejtu… To ale nemá se skejtem nic společného a já nebudu tvrdit, že to je normální… To je výtržnictví, stejně jako u chuligánů, kteří si říkají fotbaloví fanoušci, ale jim o fotbal nejde… Mají pouze potřebu se vyřádit a to rozbíjením čehokoli… A stejné je to i u skateboardingu… Prostě se vždy najde nějaký nemyslící blbec, který demoluje vše co mu přijde do cesty a další blbec jej obdivuje… Já se od takových projevů ale distancuji…
A teď k mládeži… Není to tak dávno, co jsme si na valné hromadě odhlasovali, že v každý závodní den se bude konat jeden závod dětí a juniorů…. V současné době organizátoři pro juniory dělají více, než musí už jen tím, že děti a junioři mají stejný počet slalomů jako dospěláci… Myslím, že by si toho děti a junioři měli vážit, protože to tak být nemusí.
Také juniorům nikdo nebrání v přestupu mezi dospělé… Tam určitě tak často vyhrávat nebudou a pak nebudou znuděný… A hlavně, více si tam zajezdí! Určitě si myslím, že Radušce, Terezce a Anně Tehze by to mezi ženami slušelo a konečně by ženská kategorie měla větší zastoupení…
Také si dokáži představit sloučení kategorie 12-14 a 15-17 let… jen děti bych nechal samostatně…Také si dokáži představit, že děti a junioři budou platit stejné startovné, jako dospěláci… Tedy dospělí o něco nižší a děti a junioři o něco vyšší. Práce organizátorů s organizováním závodů pro mládež je totiž stejně náročná, jako pro dospělé.
Ohledně oddílů a placení „penále“ za nepráci s dětmi… Pokud se nepletu tak oddíly jsou v ČR dva. Oddíl TJ Prachatice a oddíl v Poličce… Ostatní sdružení jsou závodní týmy… Myslím, že pro dva oddíly nemá cenu připravovat jakékoli sankce… 😉 …
Pro začátek zimní přestávky jsem toho napsal dost… Teď nechávám prostor dalším…
PS: Výše napsané je z pohledu mojí, jako jezdce, ne jako předsedy ČASS
Pěkně jsi to napsal Petře, jak jen ty to umíš.
Dal jsi velký podnět k přemýšlení,
stejně jako nahoře Robert s jeho nápadem oceňovat jen overal v závodech,
takže by se vyhlašování zkrátilo a ubyla by další „nudná“ část.
Bylo by dobré, aby se nad těmito návrhy všichni zamysleli
a na valné hromadě se nevařilo z vody.
Pokud se nad tím zamyslím, tak vyhlašovat extra všechny kategorie plus overal a všem dávat diplomy a ceny za vše, není pořadatelskou povinností. Vidím to tak, že pořadatelé sami si na sebe upletli bič a rozjeli tenhle maraton zřejmě s úmyslem udělat závodníkům radost a zvýšit tak hodnocení jejich práce, jenž se může přirozeně promítnout v účasti na jejich závodech na přesrok.
Budu opakovat co zde bylo řečeno. V kategoriích s malým obsazením to snižuje hodnotu diplomů a cen, kterých maj někteří závodníci(ce) doma už asi stohy, pro pořadatele spočítat po jízdách časy, pořadí, napsat haldu diplomů, rozdělit ceny a to vše nepoplést, jako se to loni stalo v HBéčku, je poměrně stresující sprint.
No a nakonec pro diváky a někdy i závodníky, je pak několikahodinový předávací maraton, kdy už z potlesku bolí dlaně unavující. Kord když v sobotu zaprší, vše se jede s přestávkama v neděli a účastníci to maj domu třeba 300 km
s představou, že ráno musej do práce a děti do školy. Příjezd v jednu v noci domu. Třeba.
Na jednu stranu mi příde líto , že když třeba pomyslný Petr Novák zajede v tajtu desátý, v hybridu dvanáctý a v obřáku pak druhý a dík tomu že se vyhlašuje pouze overal, tak nebude mít žádnou památku (černé na bílém) na svůj možná poslední úspěch, páč v overalu bude třeba osmej.
Tedy sám nevím a asi bych to nechal na pořadatelích, kteří můžou relativně pružně reagovat na počasí a plynulost závodu.
Petrův návrh na sjednocení kategorií je velice lákavej, a konkrétně malejm holkám, který dosahujou časy žen, ba dokonce lepší, by to myslím velice prospělo a upřímně jim to doporučuju. A však nechal bych to stále na dobrovolnosti, protože pokud si pamatuju, rozdělovali jsme kdysi kategorie právě kuli nerovnosti fyzických dispozic a následně možné ztrátě motivace mladších juniorů. Pokud je jednomu klukovi deset , druhýmu šestnáct, tak je mezi nima zpravidla tak obrovský rozdíl co se týče svalové vyspělosti, že toho desetiletýho tak nerovný boj nemusí vůbec těšit, ba naopak v něm může vzbudit pocity vedoucí k tomu že se na celej slalom vyprdne.
Já bych měl ještě jeden dotaz k úvaze trošku souvisejícím s tématem nekonečnýho vyhlašování a stohů diplomů.
Tedy ptám se, zda je smysluplné na jedné rovné dráze s omezenými možnostmi jet tři druhy slalomů jako nyní v Plzni.
V Prachaticích jsme na tom podobně jako Plzeň ale přesto že máme mírný kopeček, přišlo nám nepatřičný dělat tři slalomy. Raděj bych preferoval jet závod na tři jízdy.
Rád bych znal váš názor. Tři slalomy po vzoru Plzně taky udělat umíme, jen jestli to neni na placce zbytečný.
Ke Standovo biblické úvaze se už moc vyjadřovat nechci 🙂 , ale něco si neodpustím. Pokud je na závodech muj skoro sedumnáctiletej syn (kterej ti Stando a pár dalším tak leží v žaludku) se mnou a já mu dám dvě eura na pivo, tak si vyprošuju, abys mu ho bez mého požehnání bral a ještě si mu ho nezaplatil (tedy ukradl). Nejsme ve škole, nejseš jeho učitel, nejsi policajt a pokud si bůh, tak mi jsme oba nevěřící. Tedy Stando už to nikdy, opravdu nikdy nedělej !!! Matěj neni svatoušek a sám sem si s nim už užil spoustu trablů a trápení. Nicméně vychovávat mi ho nebudeš a to jestli roste pro kriminál nebo bude normální, možná normálnější než spousta mravokárců, nech na mně a na mém svědomí.
Každej máme asi jinej úhel pohledu. Já vnímám od prapočátku skateboarding tak trochu jako rebelii a svobodu, zcela zásadně se vymykající sešněrovaným šablonám, řádům a omezením v tradičních sportech.
Petře předsedo. Jen aby sme si rozuměli. Ani já si nemyslím že to co je v odkazu, je normální, ale i to je skateboarding a nepopiratelná část jeho kultury. S tímhle se nejspíš nemůže ztotožnit nikdo z nás. Vložil jsem to jen jako příklad extrémního protikladu Standovo ideám. Příběh o málem zapáleným autu Plzeňskou partou na PT summercampu, jsem nechválil. Naopak to já z toho jako pořadatel měl hlavu v pejru. Jeden z aktérů Petr Karlíček by vám moh vyprávět.
Teď mne napadlo Stando, že si zapomněl poukázat na jednu myslím důležitou věc v rámci své pedagogické úvahy, a to podnapilí dospělí komentátoři závodů. Není to jeden z těch nejhorších špatnejch příkladů vůbec ??? 😉
Stando seš bezesporu dobrej kluk a spoustu tvejch zásad ti můžu jen závidět, ale jsi tak trochu jakoby z jinýho světa a bojuješ s větrnými mlýny.
Nebylo by smysluplnější bojovat spíš proti lidskému zlu, zášti, nenávisti, agresi a podobně, než li s neřestmi povětšinou férových a mírumilovných lidí, za které naši sk8slalom partu považuju, když už chceš být tím rytířem ?
Spousta hezkých myšlenek je tu. S některými souhlasím víc a s některými míň.
Ale Míro…. ! jedna mi z duše hovoří a děkuji ti, protože mě už dlouho nikdo neposlouchá. Dovolím si citaci:
„zda je smysluplné na jedné rovné dráze s omezenými možnostmi jet tři druhy slalomů jako nyní v Plzni.
V Prachaticích jsme na tom podobně jako Plzeň ale přesto že máme mírný kopeček, přišlo nám nepatřičný dělat tři slalomy. Raděj bych preferoval jet závod na tři jízdy.
Rád bych znal váš názor. Tři slalomy po vzoru Plzně taky udělat umíme, jen jestli to neni na placce zbytečný…..“
Byť momentálně po plzeňské euforii, kterou většina z vás prožívá si myslím, a to už několik let, že více slalomů na jednom místě povede v budoucnu jen k úbytku jezdců.
Musím s názorem ohledně smysluplnosti pořádat tři stejné slalomy také souhlasit… Ze skejtového hlediska to upřednostňuje jezdce atletické postavy před ostatními… Navíc je ve světě tendence jezdit více z kopce, aby si jezdec zajezdil, jízdu si užil a projížděl cílem v euforii z uskutečněného zážitku a ne s očima navrch hlavy a kyslíkovým dluhem… 😉
No, ale na rovině je vidět styl a hlavně technika pánové…..a závod by neměl být jen o jízdě z kopce a o tom kdo má víc kilo a kdo se nebojí své kilogramy pustit dolů !!!!Tak to je zase můj názor 😀 Renata
Máš pravdu Renatko, ale my se bavíme o vyváženosti… Když bychom v Praze udělali všechny slalomy jen z kopce, tak to také není korektní… Mělo by to být půl na půl… Ale ne vše na rovině a samozřejmě ne vše jen z kopce. O tom je tady řeč. Když hodně přimhouřím oči, tak se letos jelo 5 slalomů z většího kopce, 3 slalomy z menšího kopce a 10 slalomů po rovině… A o tom je řeč. Ideální by bylo 6 + 6 + 6….
Tak tak. Jak píše Petr Renčo. Každej terén má své a pestrost je ta správná zábava. Nikdo tady přece nelobuje za terén kterej vyhovuje pouze a jenom jemu. Jen jet na jedný ouzký placce tři slalomy je zbytečný a i pro pořadatele zbytečná pruda s diplomama, který nemaj tu správnou hodnotu, neboť dostaneš diplom za takřka stále stejnou trať jen krapet pozměněnou. Pokud neseženem v PT kopec, tak bych jel zas jen dva závody , ale na tři kola, aby sme si zajezdili.
Měl jsem sem napsaný příspěvek už včera, ale nakonec ho můj Chrome neunesl, a spadl. Povídal jsem si, že je to asi ruka prozřetelnosti, ale když čtu některé dnešní příspěvky, tak to zkusím znovu.
Tak především: díky celému Plzeňské části naší „podivné sekty“ za znovuobnovenou premiéru plzeňských závodů. Všichni víme, že se vydařily, a je jim jen málo co vytknout, protože i o potřebě většího kopce pro GS Ondra dobře ví, a příští rok se jí dle svého sdělení chystá nějak pořešit. I celý zbytek jeho týmu fungoval bezchybně, a je, doufám, zbytečné, tu jednotlivé lidi vyjmenovávat. Díky…
Stando, úvodem chci říct, že plně respektuji tvůj pohled na věc, protože určitě na věci koukáš m.j. z pohledu pedagoga, a tak i rozumím některým tvým výhradám. Nejsem si však jist, nakolik tvé snažení stojí s nohama na zemi. Pamatuju u skejtu doby před rokem 1985, kdy jsme ještě neměli žádný kontakt se světem. Musím ti říct, že už tehdy měly závody velice podobný charakter, jako mají dnes – doprovodný program, reprodukovaná nonkonformní muzika, speaker, nějaké to popitíčko,… Nejsem schopen říct, kdy a jak tenhle model vlastně vzniknul, neb tu úplně první skejtovou sezónu v roce 1979 jsem na závodech nebyl, a i kdyby ano, stejně bych jako to třináctileté ucho do těchhle věcí okolo moc neviděl. Chci tím ale říct, že tento model není odněkud převzatý z prohnilého kapitalistického západu, a že se prostě vyvinul tak nějak sám přirozenou cestou. Velice brzo, na začátku let osmdesátých, došlo k ještě mnohem uzšímu propojení mezi organizovaným skejtem, a nezávislou kulturou. Mohou za to lidé jako Zobák, Formani, Peterka, Martin Kopecký, Simon Thiele, a řada dalších (všem neuvedeným se omlouvám). Teprve po prvotním kontaktu se světem (Krabkem, Rousem, a jejich dalšími misionářskými následovateli) jsme zjistili, jak až moc totožný je ten samovolně vzniknutý model náš s modelem ve zbytku světa. Myslím, že to je celkem důvod k zamyšlení, jak je to možné, že v dráty odizolovaném komunistickém československu šli lidé kolem skejtu úplně stejnou cestou. O tom, jak vypadají závody někde venku, jsme přece dlouho věděli všichni kulový. Nekladu si nárok na pravdu, ale moje vysvětlení je prosté – prkno prostě nejvíc přitahuje určitý typ lidí. Nikdo mi nenamluví, že je to prostá náhoda. Těch sportů, kde by se nějaké sportovní soutěže odvíjely podobným způsobem, nebylo za totáče mnoho, jestli vůbec nějaký. Dnes hraje muzika div ne i u fotbalu, ale tehdy…? Po revoluci nastal totální útlum slalomových disciplín na skejtu – nebylo to dostatečně IN. Začaly frčet mnohem agresívnější formy skejtování, a mnohdy bohužel nejen skejtování. To bylo to, co přitáhlo ty podivné generace po nás. Dodnes si dobře pamatuju, jak jsem jednoho z těch zmetků v roce 90-91? po zemi vykopával až ven z tělocvičny na Tatranu v PT v obavách, že jeho pojetí „skejtu“ jednou pro vždy zablokuje možnost v Prachaticích cokoliv skejtového ještě někdy udělat. Přišla tehdy nová, destrukční generace lidí, a na rozdíl od Karlose vůbec neměli ambice si ničit pouze a jen svůj vlastní majetek. Návrat ke slalomům nastal řádově až o patnáct let později díky akcím od starejch skejtovejch paprik pro staré skejtové papriky s názvem Stará Kolena (Hrádek 04, Prachatice 06). Smyslem toho všeho bylo především to, aby se lidi, kteří dříve jezdívali, zase viděli, a trochu spolu pobyli. A ty lidi se viděli tak rádi, že se od roku 2007 začal zase jezdit slalomovej pohár (vím že jsi u toho byl, pamatuju si tě).
Proč to sem píšu…
Myslím, že je iluzorní si namlouvat, že za nedostatkem „mládeže“ v našich řadách stojí špatné pojetí image sk8slalomu, a rodičové dětí by nás měly za partu vyvrhelů. Naopak. Myslím, že česká organizovaná sk8slalomová komunita patří k těm populačně nejčetnějším v Evropě, a snese velice důstojné srovnání i v rámci zbytku světa. Přiznejme si, že je náš sport přecijen okrajovou záležitostí, a nikdy nebude pupkem všeho dění. Nechci tím říct, že je třeba na snahu o rozšíření našich řad rezignovat, ale nedávejme to zbytečně do souvislostí s tím, že si na závodech o večerech užíváme pohodu. Pro tu pohodu to mnozí z nás ve své takřka padesátce dělají. Česká republika disponuje řádově desítkou špičkových jezdců, kteří vozí body ze světových klání. Ten zbytek lidí jí dělá vědomě a zcela dobrovolně křoví, aby kluci měli i na domácí scéně s kým soupeřit, a nebyli např. jen druhý z pěti lidí. Nakonec, aby se i organizátorům vůbec vyplatilo nějaké závody dělat. Vědomě jedeme odevzdat tu daň v podobě startovného, aby se vůbec nějaké závody daly udělat. Nám, křovákům, je ještě před odjezdem na závody jasné, že nejedeme soutěžit o stupně vítězů. Každý z nás má těch „svých“ pár spoupeřů, se kterými se vzájemně trošku hecuje, ale víme, že na tom svět nestojí a nepadá. To podstatné, proč se v týmech držíme, jsou lidi, atmosféra, a pohoda. A ano, o sobotním večeru je ta pohoda často spojená i s nějakým tím popíjením. Obávám se, že pokud tomuhle zamezíme, naše řady se nerozšíří, ale ještě více prořídnou. Nemyslím, že je rozumnou cestou odříkávání Southparkovského: ÁÁÁLKOHOÓÓÓL JE ŠPÁÁÁTNÝÝÝ, ÁÁÁNO? Jestli vidím někde tu naší roli, pak hlavně v tom, těm mlaďasům ukázat, že zábavu s přítomností alkoholu není možné spojovat s jakoukoliv formou agresivity, a že má nějaká ta sklenička jen napomoci uvolnění a pohodě. Že, když si někdo to množství neuhlídá, je kamarádskou povinností každého z nás tomu druhému pomoci, a nevybodnout se na něj. Osobně jsem byl zaskočen, když jsem ve službě na sanitce čas od času vezl lidi třeba z oslav silvestra odněkud z klubu, a kamarádům přiopilých poblitých dívčin vysvětloval, že pro ně, jako silně podnapilé, mohu učinit jediné – odvézt kamarádku na záchytku, a že jí to bude kromě psychotraumatu stát také i nějaké peníze. Byl jsem v šoku z toho, že i přes mé varování nechali svou kamarádku odvézt do toho hanobince pro asociály, než aby za ní převzali zodpovědnost, a hlídali jí dokud se z toho nevyspí. Naše děti v určitém věku před nástrahami alkoholu nic neuchrání, a určitě nemám ambice je učit chlastat. Jen si myslím, že pokud něco opravdu můžeme, pak je v jejich nerozvážném dovádění nějak směrovat, a ohlídat alespoň to nejhorší. Ale zabavení piva určitě nic neřeší. Tomu se každej dnešní sedmnáctiletej kluk jen zasměje, a sežene si ho při nejbližší možné příležitosti.
Měli jsme skoro patnáct let pomlku v našem ježdění. Za tu dobu se toho mohl dávno někdo chopit, a pojmout skejtové slalomování jinak, než za našich nezbedných let. Nučinil to bohužel nikdo, a tak jsme tu zase jen my, s tím naším tradičním pojetím. Co naděláš…
Vojto ty voe to mně po..drž !
Zrovna dělám rozhovor do MIGHTY ZINU a některé tvé pasáže z popisu nástupu devadesátejch let, mám takřka doslovně stejné sakra :-DD !!! Doufám že si nebudeš myslet že sem je vopajc. Já to psal před několika dny :-)))
Jinak dík za tvou obsáhlou úvahu. Mám to nemlich zrovna tak !!!!! 🙂
Po Vojtovo monologu už není co dodat… možná jen to, že s ním 100% souhlasím… a to si myslím, že tomu vždy nebylo tak 😉 (samozřejmě vzájemně :-))
Mili vsichni a hlavne Vojto!
Jeste jsem necetl takhle hezke shrnuti zmeny dobovych atributu “ mladych „. Myslim ze by ti za nej mohla byt uvedena i z pedagogickeho pohledu jednicka! A Martin Kopecky ti jiste zatleska rad i „tam odsud“. Nechci byt „skolometsky“, ale i v jinych oblastech se objevuji stavy o kterych pises a ver mi ze jsem z nich uplne stejne spatnej , jako ty. Doufam ze se mi vbrzku podari skutecne navstivit nektery z podniku, ktere vymyslite. Juraj
P.S.
Dekuji Mirovi Bartosovi za upozorneni na Vojtovu uvahu
Už jsem to komentoval na FejkBůku, ještě vložím svůj názor sem:
Po tom, co mně vyprávělo několik lidí nezávisle na sobě,
včetně Mii, která bydlela na koleji 3 roky na jedné chodbě s tělocvikáři,
kteří byli vyhlášení svým nekonformním chováním,
i týdeními alkoholovými dýchánky v kuse,
tak si myslím,
že si z nás Standa utahuje svým specifickým způsobem. 😀
Dekuji celému plzenskému týmu za bezva udelaný závody. Klobouk dolu !!
—
Co se týce príspevku Standy Nozky je to asi na dlouhé filozofování.
„Spartakiádu“ ze skejtu Standa ale taky urcite delat nechce. Primlouval bych se ale udelat letosní valnou hromadu nekuráckou (navrhoval jsem to jiz vloni). Snad by jste to s pravidelnými pauzami na kourení vydrzeli ?
me z toho osobne skoro pokazdý na závodech bolí hlava ( i kdyz jsem mel treba jen 2 Piva, takze z chlastu to být nemuze) Zdravím Robert
Milý Stando, k hodnocení závodů se nemohu vyjadřovat, ale k atmosféře a k dětem mezi námi snad ano. Je to jen postřeh z vlastního života, nemůžu zevšeobecňovat. Mám úžasnou,velmi svědomitou a velmi milující dceru, která pracuje a k tomu studuje….ale když jí bylo -náct, párkrát přišla domů „opilá“ a taky si párkrát přede mnou zapálila cigaretu. A já jsem byla ráda, že vždycky, v jakémkoliv stavu, přišla domů. Protože věřila, že může a protože i mě samotnou lehce v náladě také viděla a ta její důvěra byla pro mne důležitá. Takže jsem nekárala a ani nepoučovala. Mám tři děti, všechny se během školních let věnovaly organizovanému sportu v podobě trénink 3x týdně, o víkendech turnaje a všechny toho nechaly. Vytratila se z toho radost a ta zábava, šlo jen o výsledky a body. A dnes radši dělají něco, kde je dobrá parta a kde si jdou po tréninku právě sednout „na jedno“. Nemám návod, jak přilákat děti do SK8 „oddílů“, ale právě velkému organizování jsme se vždycky bránili. A to, že 17-letý Matěj (a Raduška atd. atd.) jede se svým tátou na víkend beru jako plus, myslím, že v tomhle věku jsme to rozhodně nedělali. Howgh.
Zdravím skejťáky a ostatní příznivce. Až teď jsem si přečetl odpovědi. Pramálo píši na tyto stránky, ale je vidět, že to po Plzni pro některé stálo za to. Částečně jsem čekal podobnou odezvu. Nejsem tu od toho, abych někoho poučoval, nebo ponižoval. Jen některé věci mě nejen v dětství pár lidí naučilo a já je přijal za normální. A pro každého je normální něco jiného. Každý jsme vyrostli v trochu jiných podmínkách a v různých kolektivech. Musím říci, že se pije a kouří asi v každém sportu. Nejméně to zažívám v atletice. Pak ve volejbalu. Avšak snahou trenérů byla a doufám pořád je propagace osmnáctileté bariery. Nikdy jsem nebyl proti konzumaci, „normální“ konzumaci alkoholu. Nemyslím si však, že je vhodná pro děti a mládež. Na tom se shodlo tolik lidí, že to nakonec (kvůli těm děckám) uzákonili. Je to taková nepříjemná opora dětem od dospělých. Pokud chceme, aby dětská touha po brzké dospělosti zvítězila, tak musíme zavírat oči a tvářiti se „švejkovsky“.
I proto, že to mnozí dělali také… Takový postoj je totiž jednodušší. Ne vždy toto jednání mělo a má negativní následky. Což je dobře. A buďme za to rádi. Nakonec co ode mě čekáte? Možná jsem právě pro tyto názory dospěl až na post učitele dětí. Ale nebojte se. To co tvrdím je jen konstatování a Vy si z toho nemusíte vzít zhola nic! Není ale lehké působit na děti, když 10 lidí kolem tvrdí a ukazuje to, a pár dalších ono. Hůře se mi pak pracuje s cca 25 ve třídě. Nemluvím o těch dětech, které mi svěřovali v dobré víře rodiče k dohledu na závody. Toho se už pomalu zbavuji. Děti jsou tu od toho, aby nasávaly informace, zvyky a chovali se jako opičky. Oni za to nemohou a jejich čas určitě (hl. v dospělosti) nastane. Jsou holt trochu netrpělivý, protože mají chvíle, kdy nevědí co zrovna dělat.
My se jim mnohdy nestačíme věnovat a oni z nudy, touhy či frustrace zkouší různé věci. Ale proč bychom se měli my, aspoň kompromisem, přizpůsobovat? Máme snad pocit, že nám něco ujíždí…
No, možná ano. Já si přesto myslím, že je přinejmenším podivné, když dospělí vydělávají různými způsoby na zdraví a touze dětí. Nebo si je snaží kupovat např. alkoholem. Vždycky nevydržím jen tupě přihlížet a v tu chvíli se to jiným, jinak životem modelovaným, nelíbí. Ale nemyslím to zle! Nebudu ale tleskat např. tomu, jak probíhalo vyhlašování výsledků MS v muzeu skejtu ve Štutgartu právě díky, nejen alkoholu, ap. V tu chvíli mě bylo nejen Roberta líto. Některé věci vidím asi z nezvyklého úhlu.
A o tom jak působí rodiče, stát (přitom stát jsme my všichni) a okolí na děti, by se dalo mluvit až moc dlouho. Já se toho zdržím, protože ještě ani rodič nejsem! Jen jsem prožil pár táborů, nějaké ty hodiny v kroužku volejbalu, skejtu a kroužek lezení frčí již přes 10 let 2x týdně dál. Snažím se učit na základce, a proto jsem tak deformovaný a v rámci některých věcí podle některých netolerantní. Dozajista nejsem ten, který by chtěl úmyslně někomu škodit. Naštěstí co tě nezabije, to tě posílí. A sem tam i naštve? Některé potěší…
Určitě jsem ze srdce rád, že se slalom znovu vzedmul a funguje jako sport s nespornými úspěchy a osobnostmi, které k sobě tíhnou, umí si pokecat, uvolnit se, pomoci a dokáží se přenést přes plno problémů s organizací nejen ČASSu, závodů, párty ale i tréninků, třeba oné mládeže, kterou máme možná různými způsoby rádi… Jinak na kolejích bylo opravdu fajn. Kolektiv je, většinou ve sportu důležitější než samotné výkony. Míra mě možná taky malinko pochopil, protože vezmeme-li to do důsledku, tak jsem se já, nechoval protizákonně, pokud to bylo přesně tak, jak jsi tvrdil.
A jestli jste se v některých (zdůrazňuji jakýchkoli) pasážích našli, tak to je normální. Vždyť jsme jenom lidi. Nésme stroje… A já už raději končím, protože asi víte, kdo to řekl: „Kolik dveří otevíráš, tolik nohou dupe..“ Nebo že by: „Kolik v poli bodláků, tolik v těle boláků…“ To jsem dnes neměl ani kapku alkoholu. Do toho jsem naložil přejetou zmiji. Hodný žáček. Přinesl nám ji až do školy…
Že by měl Standa poslední slovo v nekonečné diskuzi? 🙂
Nevím Stando kdo řekl „Kolik dveří otevíráš, tolik nohou dupe..“, ale pokut to chápu správně, tak úplně nesouhlasím.
Nicméně tento tvůj příspěvek si napsal moc hezky a myslím že ti většina z nás rozumí, jen jak sám píšeš, nejsme holt všichni stejní.
Já osobně již nemám potřebu něco dodávat.
Ivo tvůj úhel pohledu postavený na osobních zkušenostech a tvém vnímání dané problematiky, který jsi adresovala Standovi, se mi taky moc líbí 🙂
PS: když to ukočírujeme, tak je vlastně fajn, že nejsme všichni stejní 🙂
Třeba nějaký výsledky by nebyly…???
Ještě jsem je od Petra Kleina nedostal…