Jaro už pomalu vítězí nad zimou a my všichni se už těšíme na první pojezd na skejtu. Mnozí z nás si nakoupili extra točivé podvozky GOG, popřípadě podvozek Miroslav od FINALu. Ti kdo už tyto stavitelné podvozky mají delší dobu vědí, jak je správně nastavit. Pro ty ostatní jsem se rozhodl uveřejnit oficiální obrázky návodu ke správnému nastavení jednotlivých typů podvozků. Podvozky se montují bez použití klínů tak, aby světlá výška skejtu byla co nejmenší. Samotné nastavení podvozků se pak provede pootočením kyvné části podvozku v kolíbce.
Přední podvozek Foxy (nebo také Ramon Konigshausen):
1. Namontujte podvozek na skejt, včetně koleček. Skejt položte na rovnou desku. Poté pootočte podvozkem v kolíbce do polohy, kdy je kingpin (šroub držící gumičky) kolmo k podložce.
2. Na kolíbce vyznačte místo, kde se nachází nula stupnice – toto místo je náš hledaný nulový bod.
3. Otočte podvozkem o 60 až 70° tak, aby kingpin směřoval po směru jízdy. Na obrázku je předek skejtu vpravo. Toto nastavení by mělo odpovídat optimálnímu nastavení tohoto typu podvozku.
Přední podvozek Homer (Christoph Baumann), nebo podvozek Miroslav (FINAL):
1. Opět namontujte podvozek na skejt, včetně koleček. Skejt položte na rovnou desku. Poté pootočte podvozkem v kolíbce do polohy, kdy je kingpin kolmo k podložce (viz. bod č. 1 u podvozku Foxy).
2. Na kolíbce vyznačte místo, kde se nachází nula stupnice – toto místo je náš hledaný nulový bod.
3. Otočte podvozkem o 30 až 35° tak, aby kingpin směřoval po směru jízdy. Na obrázku je předek skejtu vpravo. Toto nastavení by mělo odpovídat optimálnímu nastavení tohoto typu podvozku.
Zadní podvozek Racer X (Jason Mitchell):
1. Namontujte podvozek na skejt, včetně koleček. Skejt položte na rovnou desku. Poté pootočte podvozkem v kolíbce do polohy, kdy je kingpin kolmo k podložce.
2. Na kolíbce vyznačte místo, kde se nachází nula stupnice – toto místo je náš hledaný nulový bod.
3. Otočte podvozkem o 10 až 20° tak, aby kingpin směřoval proti směru jízdy. Na obrázku je předek skejtu vlevo. Toto nastavení by mělo odpovídat optimálnímu nastavení tohoto typu podvozku.
Teď už víte takřka vše 🙂 a to ostatní je už hlavně v nohách (a taky trochu v hlavě).
Petr Janoušek
Předseda ČASS
Petre moc hezky jsi to napsal to myslim uprimne. Malo kdo znas presne vedel jak a co. Dekujem. Zdravim Tom.
Nazdar Tome. Díky za komentář. Některé věci, které zde píši, můžou být pro mnohé, jako bych „objevoval Ameriku“… Tedy notoricky známé… Ale já chci, aby tento web nebyl pouze pro znalé, ale i pro ty, co teprve začínají a jsou za každou takovouhle počáteční radu rádi… Takže, když mě něco napadne, tak to sem dám a může se o tom diskutovat…
Tome, prosím tě, už jsi tu dlouho nebyl (tedy alespoň co se týče komentářů), a tak jsi nejspíš pozapomněl na naši společnou dohodu, že budeme uvádět celé své jméno a příjmení. Nedávno jsem něco podobného psal Markovi. Rád bych tě požádal, abys dohodu dodržoval, stejně jako ostatní. Díky.
Jinak, už jsi začal trénovat? MS je ve Stuttgartu, tedy na domácí půdě, tak si myslím, že bys neměl chybět a konečně by ses mohl zúčastnit nějakého závodu…
Zdravím do Německa…
Petře, hezky jsi to popsal. Když už ti to tak pěkně jde, tak bys mohl pěkně česky vysvětlit ty názvy slalomů, včetně technického popisu, například jak je min/max vzdálenost kuželek, počet kuželek a podobně, bylo by to dobré vodítko při určování druhů slalomů v plánovaných závodech. Možná se to zdá jako zbytečnost, ale ono v tom tápe víc lidí, než to přizná, machrují, ale křídla nemají. Díky
Ondro, není nic snazšího. Stačí si stáhnout a přečíst pravidla: http://www.sk8slalom.cz/soubory/CASS_pravidla_0.pdf
Odkaz je taktéž v pravém sloupci v sekci ČASS. Tam už je to popsáno… 🙂
Jen krátce k tem GOG stupnicím.
1. Je lepsí mít namontovaný jen jedno kolecko (viz obrázek), neb se tam lépe vidí a lépe delá znacka.
2. Výrobcuv zámer byla m.j. i konstantnost nastavení u vsech lidí co GOG pouzívají. Jednoduse receno se pak presne dá precíst kdo jezdí jaké nastavení (= jaký uhel) a muzeme si o tom hezky povídat. Jednodussí je pak i premistování závesu na jiné prkno se stejným oznacením na „Baseplate“ (Treba z Tight prkna na Giant).
V prípade ze by jste nekdo menil , nebo utahoval, kingpin u GOG tak pozor : U nových typu tam není imbus ale zárez na plochý sroubovák. Pred vysroubováním (nebo potom zasroubováním) dát urcite matku nahoru na kingpin. Muze se jinak stát ze se vám ten kingpin v tom zárezu pri sroubování vylomí !! (Sroubovák nesmí být pochopitelne vetsí nez je vnitrek matky aby se tam vesel.) Slysel jsem tenhle prípad zatim jen jednou ale dejte si na to radsi bacha.
Pokud by nekdo jiz podobný problém mel tak se ozvete. Muzu zajistit náhradní kingpin zdarma.
Dík Petře, ono je to až skoro na konci a já se k tomu nikdy neprokousal přes ta různá ustanovení o pípnutí, startovním pavouku a podobných popisů, jsem to tam tak nějak nečekal, moje chyba.
Prostě jsem klasický Čech s nechutí číst dlouhé návody až do konce.
Děkuji
Cao Petre. S tim prijmenim jsem nevedel , ze se musi napsat ale to neni zadny problem. Ted uz to vim . Letos bych uz konecne chtel nejaky ten zavod zajet. Do Stuttgartu se chystam , tam to bude moc zajimavy. Chtel bych ale stihnout vice zavodu pokud mne to cas a prace dovoli. Ale urcite se letos nekde uvidime uz musim zacit zavodit a zaspominat s vami na mlade leta Skatebordinku. Tak doufam brzy navidenou na startu. Mej se fajn Petre a zdravim vsechny Skejtaky.
🙂 … Ondro, chápu… v pohodě … 🙂
Hezky, tady jsem objevil nějaký obrázky k tématu
http://www.youtube.com/watch?v=35K3vp4HDEQ&feature=related
zdravím
bruno