The Slalom Race 2013 – Milano

Po letech se opět začínají objevovat závody s rozdělenými kategoriemi  PRO a AM a závody v Miláně se k nim zařadily. Osobně si myslím, že to je pro slalom skateboarding dobrá zpráva, která by mohla napomoci k nabalení většího množství jezdců, kteří se v posledních letech závodů nezúčastňovali z důvodu jejich nižší výkonnosti a nebavilo je „dostávat“ od profesionálních jezdců 3 a více vteřin.

Sobotní Tight a Hybrid slalomy se jely v jednom z milánských parků, kde šíře cesty byla luxusní, ale asfalt byl nevalné kvality a dost to na něm klouzalo…To poznal hned ve své první zkušební jízdě Jarda Knettig, který se poroučel k zemi a domů si pak odvezl silniční lišej.

Závody poznamenaly problémy s časomírou, která víceméně spolehlivě měřila pouze jednu dráhu. V té druhé se zcela náhodně spínala, takže nebylo nouze o časy s délkou 2 až 6 sekund. Organizátoři měli snahu časomíru opravit, takže proběhlo mnoho „závodních“ jízd, které ale skončily bez změřeného času… Sám za sebe mohu říci, že jsem tak krásně potrénoval :-).

Organizátoři závodu se rozhodli pro kvalifikaci nasadit jednu novinku, kterou se snaží prosadit Ricardo Damborenea do pravidel ISSA (ale která ještě není schválená). Jednalo se o start jezdců „na pípání“ již při kvalifikaci, tedy jako by se již jely H2H souboje. Tato novinka má své odpůrce i zastánce a přiznám se, že sám nemám vyhraněný názor na to, jestli je tato změna dobrá, či nikoli. Hlasy „pro“ argumentují tím, že:

  • Oba jezdci musí vyrazit ve stejný čas, což přispívá k přehlednosti u diváků, kdo je lepší a rychlejší
  • Přispívá to k rychlejšímu průběhu kvalifikace, protože není prostor pro taktizování, tedy na čekání na lepší povětrnostní podmínky, na to, až druhý jezdec vyrazí, apod.

Hlasy proti namítají, že:

  • V době, kdy se ženeme za zlepšením o setiny sekundy, se k času přičítá i reakční doba jezdce, která je od 0,5 do 0,7 sekundy, takže rozdíl je 0,2 sekundy…. A mezi profesionály to výsledkově znamenalo, zda jezdec obsadil páté, nebo dvanácté místo. Což už je podstatný rozdíl.
  • Reakční doba jezdce je přímo úměrná prodlevě, která je mezi třetím a čtvrtým pípnutím. Čím déle jezdec čeká, tím později pak vystartuje.

Docela by mě zajímalo, jaký máte na tuto změnu pohled vy, čtenáři tohoto článku, tak pokud najdete chvilku času na reakci, napište mi jí do diskuze níže…

V neděli se jel závěrečný Giant slalom. V PRO kategorii se ukázalo, že evropská špička je velice vyrovnaná… Mezi 5 místem a 12 místem byl rozdíl pouhopouhé 0,2s… a pak si shoďte jeden kužel :o)…

Nejrychlejším jezdcem české výpravy byl Jarda Knettig, který byl mezi profesionálními jezdci 3x čtvrtý. „Nejúspěšnějším“ jezdcem se ale stal Jakub Knettig, který celkově vyhrál amatérskou kategorii a přišel si tak na slušné prize money, kdežto Jarda nedostal nic. Uvozovky jsem použil schválně, protože podle mě si tento titul zaslouží Jarda, který předvedl fantastické jízdy a ač prize money nedostal, tak respekt ostatních PRO jezdců si získal a tu si nikdo nekoupí. Takže, Jardo, BRAVO!!!!!

Závody v Miláně měly dvě stinné stránky. První jde na vrub Italům… V průběhu nedělního slavnostního vyhlášení vítězů totiž někdo vykradl auto klukům z Poličky, Robertu Thielemu a Radanu Knoblochovi. Druhá stinná stránka jde na vrub Čechům… Po sobotním závodu v parku totiž zůstal „uklizený“ stůl, zanechaný poličskou výpravou a ten nám rozhodně na prestiži nepřidal… No posuďte sami viz. foto.

Petr Janoušek
Předseda ČASS

Jedna myšlenka na “The Slalom Race 2013 – Milano”

  1. Jsi skvelej Pet’o!!! Díky moc za clánek.Chtel bych jenom k tomu pridat ze jsme se (Gruppo Sportivo -> Stefka Senior a Junior, Presidente CASS a moje malickost) do Milána skoro nedostali, protoze bylo po ceste jeste docela moc snehu.
    See Picture
    PS: reaction time prokecáme na KILL HILL

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..